Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Kalasbra platsliggning idag.

Av Sheltieflickorna - 9 augusti 2008 14:02

Vi hade egentligen inte träning på schemat idag. Det är en del här hemma som är lite eftersatt som behövde fixas med, typ klädtvätt och damsugning och andra lite trista saker. Men så kom jag på att i morgon (när vi har träning inplanerad) har smhi lovat regn och troligen ganska ihållande och stora mängder, vilket genast påverkar träningsinspirationen.


Då var mitt förslag till Anders att vi tränar i dag, ifall vi känner oss "tvungna" att ställa in i morgon. Han var inte speciellt svårövertalad, så vi drog iväg på fm. Började med att lägga Totti plats i sällskap av Dino och Anders. På tävling gör man det som första moment, men jag är dålig på att träna det som första moment, men idag blev det i rätt ordning.


Det var ganska mycket störningar i dag, med många skott från skjutbanorna och annat som rörde sig omkring. Solen stekte ganska obarmhärtigt också. Jag gömde mig på det vanliga stället och Anders stod kvar med Dino. Totti drabbades av loppbett ganska omgående efter att jag lämnat, men Anders fick en tupp i halsen i dag igen och var tvungen att harkla sig ganska ordentligt och då slutatde Totti upp med att klia sig. Sedan låg han hur stabilt som helst i 3 min. YES!!!


Övrig träning hade väl en del att önska i utförande. På fjärren t ex ville han inte sätta sig upp på första kommandot. På inkallningen kom han heller inte på första kommandot och när han väl kom, så stannade han på mitten, fast jag inte hade gett kommando. Han drog iväg efter ett par fåglar också, och när han ändå var ute och sprang så fick han för sig att kolla in en annan hund. Skithund...


Dino däremot var på topp idag. Han gjorde i stort sett allt precis som Anders hade tänkt sig. Det var idel glädje hos det ekipaget idag.


Sedan körde vi lite budföring med Totti genom den långa tunneln. Det tyckte Totti var kul. Det var så länge sedan han fick göra något på agilitybanan och varje liten grej han får göra, är uppenbarligen toppenkul. Han lever i viss mån lite begränsat, pga sin rygg, eftersom jag är livrädd för att han ska bli dålig igen.


Nu har jag 9 meter (eller var det 12m, jag minns inte) som ska förvandlas till köksgardiner. Puhh!. Jag har inte suttit vid symaskinen sedan Stefan var liten och det är ju en stund sedan. Men först får jag väl stoppa in lite tvätt i maskinen, så vi har något att klä på oss i nästa vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards