Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Sheltieflickorna - 28 augusti 2008 19:51

I går var Totti jätteglad när jag kom hem från jobbet. Han hoppade och studsade som en liten valp. Sedan lugnade han ner sig och det var som vanligt igen.


Sedan ställde han sig på bakbenen och lutade sig mot mig och ville bli klappad. Han brukar inte få göra så, och inte då heller. Så när jag skulle ta ner honom hör jag ett litet piiiip. Kollade om det var något som jag kunde se som var orsak till pipet, men kunde inte hitta någonting. Sedan såg jag att kan verkade "konstig" och insåg att han hade fått ont någonstan. Trodde givetvis att det var ryggen igen, så vi gick en kort sväng runt huset, för ibland kan det hjälpa att röra lite på honom. Han såg pigg och glad ut, och vi gick in igen.


Sedan satt jag på golvet en stund och klappade på Totti samtidigt som jag pratade med Helene som hade kommit förbi en kort sväng och stod i hallen. När Totti sedan reste på sig var det ena frambenet för kort.. Det nådde inte ner till golvet....och inte gick det gå på det heller.


Han hade jätteont i sitt framben och jag försökte känna igenom musklerna om jag kunde hitta något ställe som smärtade. Hittade inget speciellt, men masserade igenom hunden i alla fall.


Nu idag är han precis som vanligt igen. Benet når ner till golvet och det går alldeles utmärkt att både gå på och galoppera med. Nåväl, han får hålla sig i stillhet idag, så han inte överanstränger något, och så får vi ta igen träningen i helgen istället.


Anders och Dino har åkt till klubben utan mig och Totti....trist...... Hoppas dom har kul och får en trevlig träningskväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards