Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Sheltieflickorna - 18 augusti 2008 21:30

Milda tid, så flitiga vi är, om jag får säga det själv. Efter fredagens tävling känner jag mer taggad än någonsin för att träna. Nu har jag gjort om lite på min träning av rutan samt inkallningen.


Har flyttat ihop konerna något för att mer markera rutans kanter och flyttat på belöning till en position längre bak i rutans kant. Så när Totti passerar mittpunkten klickar jag och sekunden senare är han framme vid belöningen. Kunde inte hålla mig från att skicka mot rutan utan utlagd belöning, fast jag borde nog låtit bli ett par dagar. Men han gick faktiskt längre in i rutan än vad han gjort tidigare. Ska prova detta ett tag och se om vi kan förändra utförandet där, så att det kan bli betyg på tävling så småningom.


Hade även en trevlig pratstund med Åsa på klubben. Dino passade på att busa med Malika en stund. Dino är lite kär i Malika, men uppför sig ganska hyfsat ändå.


Anders var mer än nöjd med Dino efter dagens träning. Vet inte var han hittat övningarna, men på träningen i går hade han satt upp en bana från något VM eller något liknande. Det var säkert något sådant idag också, för det var en himla massa svängar och tråcklande. Dino tog i alla fall dirigeringarna kanonfint och Anders var överlycklig. Helene tyckte nog också att det gick bra både för henne och Peppsi och även Dino sa hon var duktig i dag. Så det är ju roligt när någon mer också, säger att " I dag gick det bra". Sådant värmer.


Jag försökte även få till en bra inkallning både igår och idag. Dessvärre har jag inte varit konsekvent i hur jag ska kommendera. Har velat mellan att ha handtecken och att ropa. I går och idag, gick jag tillbaka till det muntliga kommandot och tror att jag ska satsa på det i framtiden. Han stanna som regel ganska bra när vi tränar, men då är farten heller inte så hög som på tävling. För att använda lite hästspråk, så är skillnaden att på träning kommer han i kort galopp och på tävling skenar han. Och det är en jävla skillnad. Men får jag sovit på saken ett par nätter till har jag säkert kommit ett sätt att lösa det, får vi hoppas.


Nu blev det ett lång inlägg igen, fast jag hade tänkt att jag skulle begränsa mig. Så det kan bli... :D



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards