Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Sheltieflickorna - 16 augusti 2008 22:24

Vill är så glada för att Totti´s son Totte idag har tagit sitt sista cert och blivit CHAMPION. Grattis Totte och Jonny och Helene.


Ni tar nog hem championklassen i morgon Vi håller i alla fall tummarna.

Av Sheltieflickorna - 16 augusti 2008 12:17

Så har vi då varit på lydnadsprov igen. Även denna gång avstod jag från platsliggningen. Målet med denna tävlingen var liksom den förra, att få bra tävlingsrutin. Det var kvällstävling och vi var i grupp 2 med lite senare anmälan, vilket passade bra en fredag efter jobbet.


Jag är väldigt nöjd med vår insats även om det poängmässigt inte var något att skryta med. Det var i alla fall högre betyg än förra tävlingen. Men man lär sig så mycket på en tävling om vad man bör tänka på. bla fick jag lära mig att jag drar ner fartet i mitt steg i momentet läggande under gång. Domaren sa till mig efteråt att det var helt onödigt gjort, för hunden hade lagt sig ändå, men eftersom han såg det, var han tvungen att göra avdrag för kraftigt dubbelkommando. Något att tänka på till nästa tävling.


Dessutom måste jag lösa Tottis höga fart på inkallningen, som gör att han inte stannar i tid för att få betyg. Han kommer som en raket och då tar det en stund innan poletten trillar ner, om att jag har ropat Stanna. Då hinner han så långt på den tiden, så han är nästan framme hos mig. Så ser det inte ut när vi tränar. Något att träna vidare på.


Rutan kunde nästan ha lyckats, men det gjorde den inte. Han var nästan framme när han bestämde sig för att nu räcker det. Då vände han upp och ansåg att han var klar. Det var bara det att han hade en halvmeter kvar till rutan. Inga poäng.


Vi hade en trevlig kväll som dock blev ganska sen. Anders filmade vår tävling, men det är ganska mörkt och kameran hade lite problem med att hitta focus i motljuset som blev från strålkastarna. Men det är roligt att ha på film ändå, även om det syns bättre en solig dag.


Här är i alla filmen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards