Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Sheltieflickorna - 13 augusti 2008 21:30

Vi har trotsat regnskurar och annat skitväder och tränat på flitigt ändå. I måndags såg det ut att klarna upp mellan regnskurarna och då "övertalade" jag Anders att vi skulle träna istället för att gå en lång promenad. Då hade jag focus på platsliggning och vi gjorde två stycken där Anders och Dino stod brevid och jag gömde mig i 3 min. Det gick riktigt bra. Lite skruvade han på sig, men var ganska avslappnad till största delen.


I dag hade vi träff med träningsgänget som för dagen var 5 st inkl mig. Jag avstod platsliggningen idag, eftersom åskan mullrade lite långt bort och jag inte ville riskera att Totti skulle få en negativ upplevelse. Jag och Totti stod och tittade när de andra låg plats och under tiden han Totti ladda upp!


Jag gjorde så idag att Totti fick vara helt passiv under väntetiden och sedan gick vi rakt ut på plan och ställde upp för fritt följ. Ann kommenderade oss och till en början var Totti lite okoncentrerad men skärpte till sig ganska snart. Så när det momentet var klart, gjorde vi även läggande under gång, i tävlingsutförande. Det gick rätt så bra, faktiskt. Sedan bröt vi för lite belöning och uppskattning.


Rutan skojade Totti i,  och apporterade sin ståtarget i stället för att ställa sig på den. Nästa skick bättre och även nästa igen. Provade sedan en annan ruta utan target och någon gång ställde han sig brevid konen och två gånger gick han rakt ut och stannade perfekt i mitten. Världens bästa Totti.


Anders och Dino tränade på framåtsändande idag. Det var full fart genom tunneln, och sedan ökade han lite till över hinder. Anders var så nöjd med Dino´s styrbarhet idag. Minsta lilla vridning i kroppen och Dino var genast med på att byta riktning. Slalom stod även det på schemat idag och Anders är så nöjd med att Dino klarar ingångarna i stort sett felfritt oavsett varifrån de kommer.


Nu är vi nöjda med träningarna och i morgon får vi nog vila oss, antingen vi vill eller ej, eftersom det ska bli ännu värre skitväder. I dag har det varit ganska hyggligt mellan varven och förhoppningsvis blir det väl lite solsken någon dag snart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards