Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Sheltieflickorna - 20 augusti 2008 20:46

Åkte till klubben för att träna med mina trevliga träningskompisar, som vi hade avtalat. Det var lite mörkt på himlen, så vi förstod att förr eller senare kommer det att börja regna.


Totti fick tränat sig på en platsliggning idag också. Eva och Kristina stod vakt och vi andra gömde oss. Precis när jag lämnade hörde jag en kraftig harkling och misstänkte min hund för att ha gjort något olämpligt. Men jag var "ganska tuff" och fortsatte som om inget hade hänt. Vet ju sedan tidigare att Totti försöker med en inkallning på mig, genom att hitta på något hyss, när jag lämnar honom. Det var troligen det han försökte med idag också. Han låg väl inte helt stabilt, men med lite hjälp från vakterna, så låg han kvar tiden ut.


Därefter blev vi kommenderade jag och Totti, för att försöka framkalla hans höga fart på inkallning som han får när vi tävlar. Nu blev det inte riktigt så, eftersom han passade på att bli störd av en hund som befann sig bakom honom och reste sig och kom efter. Gick tillbaka med honom och kallade sedan in. Han hade ganska hög fart, även om han kanske inte gasade som han gjorde på tävlingen, men han stannade fint.


Jag tränade även på rutan med bollen längst bak i rutan. Skickade honom ett par gånger med bollen ute, och därefter ett par gånger utan boll. Han gick ut jättefint och på mitt kommande vände han stoppade precis i mitten. Kalas...Nu ska vi bara få det att fungera på tävling också.


Sedan var det min tur att "hojta" på Eva och Essan. De tränar ju i en högre klass än vad jag och Totti gör, och då upptäckte jag att det var ett tag sedan jag  "hojtade" de momenten. Behöver nog läsa på lite om vad som ingår, eftersom jag ändå har planerat att komma dit med Totti.


Sedan var det Åsa´s tur att bli "hojtad" på. Då kom regnet! Inte vilket regn som helst heller, utan en riktig störtskur. Ett tag trodde jag ett de skulle försvinna i regnet, för jag såg verkligen ingenting genom glasögonen. Men jag lyckade "hojta" tillbaka dom i alla fall. Åsa verkade helt oberörd av regnet där hon gick, vilket jag inte var.


När vi var helt genomblöta både djur och människor, försvann regnet och det blev blå himmel igen. Är det inte typiskt?


Anders smet iväg på sin "lekskola" (innebandy) och lämnade Dino hemma idag. Hur han nu kunde med det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards