Direktlänk till inlägg 1 maj 2008

Tillbaka från akuten

Av Sheltieflickorna - 1 maj 2008 21:41

7,5 timma senare är Anders tillbaka.  2 st sprutor med penicillin och en stelkrampsspruta blev dagens behandling + recept på fortsatt penicillinkur av någon start variant. Troligen har senorna i handen klarat sig, men det gick inte att avgöra idag när det var så svullet. Ett återbesök är inplanerat.


Vi har varit och pratat med hundägaren, dvs maken i familjen, (som inte var ute med hunden) och jag tycker nog att han tog lite lätt på det hela. Han tyckte att det var tråkigt att Anders hade blivit biten, men såg det mest som en olyckshändelse. Deras hund är en stor och dominant hanhundsilsk hund på 5 år, säger ägaren själv. Hunden har inte bitit någon tidigare. Han tyckte det var bättre om Anders inte hade lagt sig i för då hade han inte blivit biten... Det hade varit bättre om han hade bitit vår hund istället för Anders, sa han.


Ja, vi pratade en stund om detta och jag ville gärna veta vad de tänker göra i framtiden för att detta inte ska hända igen. Frun som vid detta tillfället var ute med hunden har problem att hålla den, har jag märkt av tidigare när vi mött dem på gångbanan. Vad tänker ni göra åt detta var frågan. Han hade inget svar på detta nu, utan de skulle prata om det i familjen, så frågan är öppen. Ett alternativ, sa ägaren, kan ju vara att ha munkorg på honom. Det tyckte vi var ganska bra förslag iofs, men är det ok att gå omkring med en sådan hund i sele, när man inte kan hålla i den?


Dé var dé




 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

1 maj 2008 22:47

Vaddå inte lägga sig i? Det är väl naturligt att försvara sin hund, skulle jag inte heller tveka att göra.

Munkorg låter väl som bästa lösningen, men som sagt - varför ha hundar man inte kan kontrollera så de inte blir farliga för andra?

 
La famiglia

La famiglia

1 maj 2008 23:41

Jag håller med Helena, klart man ska lägga sig i. För övrigt tror jag ägarna till den andra hunden ska vara glada att Anders la sig i, annars hade dom kanske haft en lagotto på sitt samvete, nu blev det ju bara lite sönderbiten hand. Jag hoppas ni kräver hundägarna på kostnaderna för sjukvården Anders behöver.

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Anne

2 maj 2008 13:33

Fy sjutton!!!

 
Basta & Fixas matte

Basta & Fixas matte

2 maj 2008 14:11

Men fy sjutton va´ tråkigt!!!!
Hoppas att allt går bra med hand och ersättning .......
Det finns då folk till allt!!!!
Ha det gott!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

2 maj 2008 23:59

Hoppas handen blir Ok och att ägarna till den stora hunden gör ngt vettigt åt problemet....munkorg och kanske hjälp med träning vore en idé....
Må gott!

 
Monkan

Monkan

3 maj 2008 23:21

Sele? Vad är det med folk nu för tiden? Stor argsint hund ska inte ha sele på promenad.Dino får verkligen vara glad att han har den husse han har. Lycka till med handen.

http://lagottokrullet.blogg.se

 
Joakim

Joakim

4 maj 2008 21:49

Vad Du bör göra är att polisanmäla händelsen snarast och oavsett ägarens ev. snyftanden försöka få besten avlivad. Skämtar jag? Nej, inte alls. Det finns få saker som är så olämpliga som en ilsk stor hund i händerna på människor som 1) inte förstår problemet och 2) inte kan hålla hunden när den drar.

http://takycards bättre hälft.

 
Ingen bild

SSK

9 maj 2009 22:26

Men hör ni inte hur ni låter? Vaddå avliva hunden??? det gör man som en absolut sista utväg och då oxå efter noga tester förstås. Det ägaren menar med att A inte skulle lagt sig i är förståeligt, det det handlar om är ju att hundarna absolut bäst reder ut sådana situationer. Munkorg är inget fel men då detta aldrig hänt tidigare skulle det ju kunna vara så att den ANDRA hunden sände vissa signaler till den stora. Ögonkontakt ex, det kan räcka Nä! har oxå en STOR hund han är jättelydig, vi har gått varenda kurs i lydnad som finns han är ett A-Barn,(dessutom är han kastrerad vid ettårs.ålder nu är han 1,5 år) MEN när han möter andra hundar ffa små skällande, gläfsande saker blir han irriterad och talar om för dem på hundspråk att de inte ska komma o mopsa upp sig. Så alla ni lär eer om hundra och kasta inte skit på hundra ni inte vet nåt om!!!! SSK

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards