Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Sheltieflickorna - 9 maj 2008 22:31

Jag skrev för några veckor sedan att jag var övertalig på jobbet. Har varit hemma och varit övertalig i 4 veckor nu. I dag satte jag mig på bussen ner till den stora staden Göteborg. Där hade jag en besökstid inbokat för att skriva på ett nytt anställningskontrakt. Vilket nu innebär att från måndag har jag ett nytt jobb. :-)


De här veckorna jag har varit hemma på har gått väldigt fort. Tror också att det kan ha varit välbehövligt efter den turbulenta situationen, och konstiga  stämningen som vi hade på min förra arbetsplats innan allt blev klart. Dessutom har det varit ett strålande väder i stort sett varje dag, i alla fall känns det så.


När jag åter var hemma i bostaden, kokade jag mig lite fika och jag och hundarna gick ut i trädgården och bara njöt av en fredag em i högsommarvärme. Tur att vi tog den lite längre promenaden tidigt på morgonen, så vi slapp att göra det när det är som varmast.


Sedan kom jag på att det är i alla fall fredag och jag kanske skulle ta och röja upp lite grann. Ja lite blev det gjort i alla fall. Under helgen kommer vi inte att hinna med sådant, så det som är kvar nu, får bli kvar till en annan gång.


 I morgon ska Anders och Dino på tävlingsträning. Det ska bli spännande att se hur Dino fixar en tävlingssituation denna säsongen. Hoppas han har växt till sig lite sedan sist.


På söndag ska vi uppvakta min moster som fyller 90 år.


/Yvonne och Galotterna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards