Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Sheltieflickorna - 18 maj 2008 22:23

I morse var det +3 grader. Kallt om öronen och fingrarna. Visserligen inget regn  och mycket kallare än vad jag hade förväntat mig. På morgonpromenaden saknade jag mössa och vantar.


På em när vi hade agilitykurs behövdes det inte vantar men tjock tröja under jackan var uppskattad. Våra kursare höll sig varma när de tränade, men det var värre för mig som står brevid. I alla fall så hade vi som vanligt en jättetrevlig kurs. Alla har gjort stora framsteg och hundarna börjar få rutin och vet nu ganska bra vad dom ska göra.


När vår kurs var slut började tävlingskursen som Anders och Dino går på. Vilket gjorde att jag fick min hund levererad till klubben idag. Så det var bara att sätta igång att träna efter min och E-S kurs. Totti var som en osäkrad handgranat idag. Han var laddad till bristningsgränsen vilket resluterade att han for iväg efter en Fiskmås mitt under träningen. :-(


I övrigt var det si och så med våra träningsresultat idag. Mycket gick väldigt bra och annat hakade upp sig. Inkallning med ställande var ett litet bekymmer denna dag. Troligen hade det varit "något äckligt" i marken just där jag kommenderade STÅ till Totti. Han gjorde en stor båge och undvek just den platsen, så det blev varken fart in eller ens i närheten av få stopp.  När jag gjorde samma övning på ett annat ställe gick det bättre. På det viset är Totti lite fisförnäm av sig, är det äckligt så går det inte vara på den platsen. Det är så det är, helt enkelt.


Anders var väldigt nöjd med Dino idag. Jag har ingen koll på vad de gjorde, men det hade gått bra på träningen och det är det viktiga. Anders var precis som vanligt nöjd med Sebastians övningar och jag tror att han kom ihåg att säga det personligen idag. Visst är det roligt när man är så nöjd med sin instruktör man har på kurs.


I morgon startar Totti´s Rallykurs. Det är fortsättningskursen denna gången och vi startar utan hund, men det kan säkert vara bra för Totti med en vilodag. Vi har ju tränat ganska intensivt ett tag och det är lätt att glömma bort vilodagarna.


Yvonne och Galotterna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards