Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Sheltieflickorna - 14 maj 2008 21:25

I kväll har jag och Totti varit iväg och tränat lydnad. Vi var några från vår klubb som åkte till Partille Brukshundsklubb och tränade.  Det var nyttigt för min "stjärngosse" att komma till ett annat ställe. Det var längesedan vi var iväg och tränade på en annan klubb. Tror inte vi har gjort det sedan han blev dålig i ryggen. Han var lite "på tårna" när han kom ur bilen, men lugnade sig ganska snart när vi satte igång att träna. Det är ett stort framsteg för Totti, för tidigare har det tagit väldigt lång tid innan han har "landat".


Vi tränade platsliggning med sammanlagt 7st hundar. Jag stod på kort avstånd och han låg jättefint. Därefter tränade vi på lite olika saker, rutan bl a, som idag fungerade jättebra. Nu är det snart dags att försöka få till det momentet utan platta och andra hjälpmedel.


Sedan avslutade vi träningen med en platsliggning till och jag provade med att gå iväg lite längre. Det gick faktiskt riktigt bra. Han la ned huvudet och låg som en pannkaka.


Jag var så nöjd och glad när vi åkte hem. Det känns verkligen hoppfullt inför framtiden vad lydnadsträningen beträffar.


Yvonne och Galotterna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards