Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Sheltieflickorna - 4 maj 2008 21:02

En ljuvlig dag har nu passerat och jag är ungefär så trött som man ska vara efter en intensiv och rolig söndag.


Vi började fm med att åka till klubben och träna Totti och Dino i sällskap med Cia och Skalman. Totti var SÅ duktig. Han var koncentrerad och höll focus på rätt saker hela tiden. Så bra uppmärksamhet har jag nog sällan haft, som den jag fick av Totti idag. Vårt "träningsläge" var med andra ord helt perfekt och träningen gick därför över förväntan. Jag känner fortfarande stor glädje för detta flera timmar senare. Min kärlek till den hunden är oändlig.


Anders var lika lycklig för Dinos insatser på agilitbanan. Farten var hög och koncentrationen var på topp. Jag och Cia tittade lite när de körde och det såg väldigt bra ut. Intrycket jag fick var att det nu börjar att se säkert ut, både med handling och hindersäkerhet. Anders njuter också fortfarande av den underbara känsla man får efter ett fantastiskt träningspass.


Cia och Skalman är så bra grundtränade och allt ser jättefint ut. Det vi jobbade på idag, (jag och Cia) var en stegringsplan för att komma vidare. Det såg verkligen lovande ut för framtiden. Jätteroligt att se!



Vad gör vi här? Jag vet inte... Troligen får han en godis.

 Nu var det meningen att vi skulle vila, men Totti vill ha min uppmärksamhet så vi kan träna vidare.


Inte ger han sig heller. Han väntar bara på att få sätta igång igen.


Dino har inga problem med att vila. Han är jätteduktig på att kunna koppla av när han inte jobbar.

 En välförtjänt vilostund.


På em var det dags för min och E-S agilitykurs. Vi hade ett helt perfekt kursväder. Kanske lite väl varmt eftersom hundarna fick jobba ganska rejält, men ack så härligt med strålande sol. Alla ekipagen är jätteduktiga och har gjort så stora framsteg under kursen. Det är mycket roligt och inspirerande att ha en sådan kurs. Tiden gick fort, men vår tidsplan höll ganska bra..;-)

Nu är det kvällning och det är trötta människor och hundar som nu tar kväll och laddar inför en ny och spännande vecka.


Här nedan en närstudie av Skalman.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards