Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Lydnadsträning på ny klubb idag

Av Sheltieflickorna - 21 maj 2008 22:20

I kväll har vi varit på Lerums Brukshundsklubb och tränat lydnad. Totti var så duktig. Jag är så glad för att vi har kommit i något slags flyt!


Vi började med platsliggning och Totti fick en helt okänd hund brevid sig. Det var osedvanligt bra förutsättningar eftersom den hunden dels var en tik och dessutom var hon hel ointresserad av Totti. Hon behandlade honom som luft, och när hundar gör så, då är min Totti som bäst. De fick ligga i ungefär 4 minuter, och hör och häpna.. det gick BRA!! Visserligen stod jag ganska nära, men han låg så lugnt och la ner huvudet platt mot gräset i stort sett hela tiden. Det är nog första gången, tror jag. Tror ni att jag är lycklig, så har ni rätt. Jag är nog världens lyckligaste hundägare. :D


Övrig träning var också osedvanligt bra. Fria följet fungerade så bra hela tiden, så gör han så på en tävling, då kan det bli bra betyg.


Rutan fick jag till ett par gånger (på kort avstånd) riktigt bra utan platta. Tror att det börjar släppa lite med det momentet nu.


Apporten tjuvstartade han på en gång, men jag sprang ikapp honom och tog ifrån honom apporten. Sedan gjorde vi om det och då väntade han så ordentligt på kommano. :D


Inkallningen börjar även den att kännas som att vi är på väg mot färdigt kommado. Lite mer träning, så ska det nog gå att få stopp på honom.


Läggandet börjar även det att arta sig till vår forna form, och det känns som att det momentet kommer att fungera. Så när jag lägger huvudet på kudden ikväll kommer jag att drömma om den underbart härliga träningen vi hade ikväll.


Yvonne och Galotterna

 
 
salma o mia

salma o mia

21 maj 2008 22:59

Härligt med flyt i träningen! Gissar att du har lite av runners high känsla.
För er som inte hört talas om runners high så är det när man t.ex springer eller cyklar en längre distans och kommer in i ett tillstånd av total lycka. Som om man vore hög av glädje.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

21 maj 2008 23:08

Härligt att båda hundarna varit på rätt träningshumör!!

 
Ingen bild

Caroline

21 maj 2008 23:36

GRattis till totti som är så duktig!!

 
Ingen bild

Yvonne

22 maj 2008 09:14

Runners High; Precis så känns det. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards