Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Avslutning på Tottis Rallylydnadskurs

Av Sheltieflickorna - 16 juni 2008 21:40

Så var även RallyLydnadskursen slut för säsongen. Vi började med att "bygga" en bana. Det är inte helt lätt att få till en Rallybana med flyt i. Våra instruktörer har ritat banan, så egentligen ska vi "bara ställa ut" skyltarna, men det kan vara nog så klurigt ändå.


Vi brukar dela gruppen i två och vi bygger upp varsin bana. Trots att vi har samma ritning blir inte banorna helt lika. Vi har gjort så på de 3 senaste kurstillfällena och det har visat sig varje gång att vi bygger olika. Lite kul att sedan gå på "den andra" banan. Trots att vi vet vilken ordning skyltarna kommer i, så känns det helt olika när vi har tagit ut olika avstång mellan skyltarna.


Totti var lite "speedad" när vi skulle gå banan. Han hade suttit i bilen och laddat, så det var lite som att gå med en "osäkrad handgranat" ikväll. Det gick ändå ganska bra, tyckte jag. Använde mig av belöningar på banan idag, för att kunna belöna när han trots sitt uppjagade tillstånd kunde hålla focus.


Vi har tränat på de svåraste skyltarna. dvs avancerad klass, som är den högsta klassen att tävla i. Jag är väldigt nöjd med Tottis prestationer, för han gör verkligen sitt bästa. Alla övningarna är inte inlärda ännu, så då kan jag inte begära att det ska fungera till 100%. Men det är inte så många skyltar vi har kvar.


Anders filmade både förra gången och denna, Ska väl försöka hinna få ut de filmerna så småningom.


 
 
Ingen bild

Tessan med voffsar

17 juni 2008 22:56

Hej!
Du ska visst ha en liten film om hur du tränar "stå" till utställning...(Monica i piteå har meddelat mig om detta;) ) men jag vet inte var?
Må gott!

 
Ingen bild

Yvonne

18 juni 2008 09:22

Jag tror jag vet vilken du menar. Om du går in på "filmsidan" och klickar på 070210, så tränar vi stabilitet på STÅ, i början av filmen. Det är säkert användbart till utställning också, även om vi tränar på att stå kvar för lydnadskl 1.

Hur vi gör och varför kan jag maila till dig om du vill.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards