Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

En aktiv helg, med många aktiviteter

Av Sheltieflickorna - 3 maj 2009 21:54

En kortversion av helgen får det bli, för nu är jag trött och borde inte sitta vid datorn alls, men kunde liksom inte låta bli ändå.


På Valborgsmässofton var vi bjudna hem till "systrarna". Ja, det är alltså systrarna till Totti och Dino vi menar då. Vi blev bjudna på god mat och trevligt sällskap och hade en jättetrevlig kväll, och det blev sent innan vi åkte hem, men tiden gick fort och vi hade trevligt.


 Vi skulle försöka samla ihop dom, för den sedvanlig fotograferingen.


 Det väl "så där bra" att samla ihop för ett snyggt foto.....


 Vi gav upp försöken om ett snyggt gruppfoto, så det blev inte bättre än så här.


Dagen efter Valborg, var det dags att göra lite nytta i trädgården en stund innan vi skulle iväg på nästa kalas.


Lördag morgon gick vi upp i ottan, för att åka till Halmstad på agilitytävling. Det var en dubbeltävling, så det blev en lång dag innan vi var hemma igen. Dino fick tyvärr inte med sig någon pinne hem, men våra kamrater fick några stycken. Vi fick glädjas med dem istället.


I dag har det då varit arbete i trädgården en stund innan det var dags att åka till klubben och hålla agilitykursen.  Nu är vi hur trötta som helst och kommer att uppskatta att lägga huvudet på kudden. Vi har haft en rolig och en på alla sätt, trevlig helg, och då är det helt ok att vara lite extra trött. Gissar att vi kommer att sova som stockar i natt.


 De stora jordhögarna, som var kvar efter att vi grävde upp för dräningen,  är nu borta och nu är det ny jord som ska på.



Hos är det liksom lite omvänt nu för tiden. Anders är instängd i trädgården och hundarna är utanför.


 
 
Ingen bild

Caroline

3 maj 2009 23:00

Pinnar det är onödigt hahah , men de kommer snart på löpandeband det är jag säker på!!

 
Catrin & Jamaika

Catrin & Jamaika

4 maj 2009 15:44

Hi hi, jag hoppas att du släpper ut Anders ibland ;-)

http://www.my.opera.com/julgrahn/blog

 
Acke och Primo

Acke och Primo

5 maj 2009 16:23

Tycker inte ni ska vara ledsna över att inte ha fått några pinnar, det finns massor av dom i skogen;) Tycker eran tomt visst ser ut som den vore som gjord för just Lagotto....;)

Har inte kikat in här på länge...med mattes nya dator så blev även massa adresser på vift och minner mattes är ju som sagt var minst sagt bra....

Må gott!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Bengta med Bella & Smilla

Bengta med Bella & Smilla

8 maj 2009 21:43

Hej länkat hit har jag gjort på våran sida för längesen men glömt kika in så det var väl på tiden. Gruppfoto det är inte lätt. Djur i bur är inte så ovanligt men hund som tittar på människa i bur lite mer ovanligt. Trevlig helg!

http://www.lagottobella.com

 
Ingen bild

Åsa & Malika

9 maj 2009 08:28

WOW vad vi är stolta över er!!!!Duktiga Totti som låg på platsen !!!!snart sitter 1a priset!!!Kramar Åsa & Mallan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards