Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Sheltieflickorna - 9 maj 2009 23:26


Jag och Totti tävlade lydkl 2 på fredagkväll och denna gången ställde vi upp på platsliggningen. Det har ju gått så bra på träningarna, så nu tänkte jag att det kunde vara läge.


Det gick ju faktiskt vägen också, även om jag hann att bli lite orolig under tiden. Det var nämnligen en hanhund som var uppe och försökte få igång ett bråk med hunden som låg brevid Totti. Tävlingsledaren avbröt vår platsliggning innan tiden var ute, i och med att de tyckte att det var stor riskt för att det skulle bli bråk. Men min duktiga vovve låg kvar och jag kunde koppla honom och gå därifrån, trots att den störande hunden for omkring och morrade och inte ville låta sig kopplas.


Sedan fick vi göra om platsliggningen och då var jag lite bekymrad för om han skulle klara det, men det gjorde han. Alla som stod runtomkring och tittade sa, att han låg hur stabilt som helst. YES!!


På lydnadsmomenten gick det riktigt bra också, men vi missade rutan och då räckte inte poängen till för ett 1:a pris. Vi fick ihop 150,5 poäng och blev placerade på 3:e plats. Jag är så nöjd och glad, för att det gick så bra trots att det startade lite struligt. Tack till alla min träningskompisar för ert stöd och uppmuntran.


Det blev lite sent innan vi var hemma från lydnadstävlingen men vi gick upp tidigt ändå, för att köra till Ulricehamn på agilitytävling. Idag var det en riktigt bra dag i varierande väderlek. Ömsom sol, ömsom regn och lite småstormar på det.


Kortversionen om dagens agilityresultat är;

Anders och Dino plockade en pinne i hoppklass idag. YES!!


I morgon ska jag skriva lite mer och även försöka hinna få ut filmen från deras lopp, men nu är jag trött och tänkte knoppa in. Vi har haft en mycket härlig tävlingshelg och vi är så nöjda och glada. Trevlig sällskap och många framgångar till våra klubbkamrater.


Åsa och Mallan gjorde debut i lydkl 3. Catrin och Jamaika och Anna och Enya fick sitt LPII och Emily och Diva fick 1.pris i 2:an. Ingela och Stella vann lydn klass 3. Nu har jag säkert glömt någon, men förlåt i så fall.


Anna och Tinja var 0,44sek från en pinne....  men var på prispallen och fick med sig en rosett i alla fall. Camilla och Tracy fick uppflyttningspinne och Helen och Peppsi fick nog 2 st uppflyttningspinnar tror jag. Och så Anders då också.... Grattis till alla.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards