Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Sheltieflickorna - 1 juni 2008 20:17

I dag har det varit onödigt varmt, enligt mitt tycke. Jag hade funderingar på min badenbadenstol, men eftersom det inte blåste någonting, så var risken för värmeslag för stor. Gjorde lite annat inomhus i stället.


På em var det så dags för den stora examensdagen på min och E-S agilitykurs. Vi byggde upp en hoppbana och alla var ordentligt varma innan vi ens hade börjat. Solen stekte från en klarblå himmel och vi hade ungefär lite över 30 grader.


Vi är så nöjda och glada för de framsteg våra kursare har gjort. De har varit jätteduktiga hela kursen igenom och idag visade de för sig själva och för oss "fröknar" vad de har lärt sig. Det är så roligt att se att hundarna bjuder så fint framåt och är så villiga att samarbeta med sina förare. Framför allt gillar jag när jag ser glädjen hos hund och förare, och det har vi sett mycket av idag. Hoppas nu att vi har inspirerat alla dessa ekipage, så att de vill fortsätta och träna och ha kul tillsammans med sina hundar.


Våra egna hundar har varit hemma och passat Anders, när han har jobbat vidare på agilityhindren. I morgon ska jag och Totti på RallyLydnad och det ser vi fram emot.


Här nedan en bild på presenten jag ( vi fick var sin) fick av våra kursare. Den som har god syn, kan nog se att i den ena förpackningen är det kaffekasktryffel doppad i choklad. Visst var väl det passande till en godistokig lagottoägare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards