Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Sheltieflickorna - 27 juni 2008 21:21

Fredag är en perfekt dag att vila hundarna på. Undrar om det kan ha något att göra med att vi är trötta på fredagar?


I går var vi och tränade, så då känns det mer ok att ta en liten pause. Dino körde hårt på agilitybanan tillsammans med de andra träningskamraterna. Denna gången var även Dino´s favvistjej Hedvig med och han hade lite svårt för att slita sig loss, från de "underbara" dofter som dröjde sig kvar i gräset efter henne. I övrigt var han duktig, sa Anders. Lite utställningsträning blev det också, så att han är lite mer förberedd inför söndagens utställning.


Totti var mer focuserad på rutan idag. Denna gången sprang han ut och trampade så fint, istället för att apportera targeten. Fungerade även ganska bra utan target.


Den stora framgången var träning på platsliggningen. Det var några stycken som började samla ihop sig för en platsliggning, såg jag lite på håll. Tänkte ett tag att vi skulle vara med, men så studerade jag vilka hundar det var och insåg att Totti inte kände en enda av dom. Tänkte då att jag drar mig lite undan och går och rastar av Totti i kanten i stället. Då hör jag någon ropa mitt namn; Kom...Nu ska vi träna på platsliggning. Ok, tänkte jag, han klarar kanske det.. och det gjorde han. Han låg lite oroligt till en början, men sedan slappnade han av. Nu stod jag visserligen väldigt nära, men det har inte hjälpt tidigare, så detta var ett STORT framsteg!!! YES!!!!! Det finns hopp.


 Nu ska vovvarna vila från träning under lördagen, för att vara pigga och alerta på söndag. Totti ska ju visserligen bara vara brevid, så han kanske inte ska vara så pigg och alert, men Långben kan gott vara pigg och alert. Håll tummarna för att vi får den färg på bandet vi vill ha.


Yvonne och Galotterna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards