Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Världens bästa Totti och förmodligen Dino också.

Av Sheltieflickorna - 2 juni 2008 21:32

I dag har vi varit på Rallykurs jag och Totti. Anders och Dino var på klubben de också, men tränade (som vanligt) på agilityplanen. För att förklara rubriken ang Dino. Jag vet inte riktigt vet vad de tränade på, ( vi åkte i var sin bil till träningen) och jag pratade bara lite kort med Anders i telefonen och han sa att Dino var "grym" idag. Därför förmodar jag att det är världens bästa Dino som är på hemväg.


Totti däremot är jag helt säker på att han är världens bästa Totti (bortsett från Francesco möjligen). Han var så duktig på Rallyövningarna, så jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Det svåraste vi tränade idag, var 8:ans frestelser.


Man ska gå i en 8:a runt 2 koner, och samtidigt rundar man 2 burkar med köttbullar. Där ska då hunden inte visa något intresse för köttbullarna utan focus ska ligga på föraren, trots att man går förbi med bara några dm avstånd. Vi har bara tränat på det en gång tidigare, så jag fiskade upp min klicker, och det blev en jättebra övning.


I pausen mellan våra varv på Rallybanan, passade jag på att träna lite fritt följ och ruta med kommendering. Fick hjälp av Eva idag och Totti klarade nästan rutan på första försöket i tävlingsform. Han kom lite för långt åt sidan, så vi hade inte fått betyg om det var tävling, men utförandet av momentet var korrekt.  YES!!!


Fria följet gick väldigt bra det också. Jag hade pratat med mina träningskompisar att de skulle trampa "upp ett spår" och sedan skulle jag gå samma spår med Totti i fritt följ. Han brukar inte klara det så bra, utan då vill han kolla vem som har gått där före oss. Men inte idag....YES!!! Han gick med mig hela programmet, med en liten miss i en helomvändning, i övrigt gick han så bra han kan. YES!!!


Det är så härligt att vara en aktiv hundägare, för då kan man få njuta av sådana här tillfällen. Ja, som ni alla förstår, så är det en mycket (förmodligen 2) lycklig /lyckliga hundägare som går till sängs ikväll.


Enda som är att klaga på var, att det kom en massa mygg och knott frampå kvällningen, och de ville gärna vara hos mig, tyvärr.


Yvonne och Galotterna.

 
 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

2 juni 2008 22:51

Så kul att det gått så bra!!! Här ligger träningen i vila, orkar inget i denna värmen... PUST!

http://www.ackebus.se

 
La famiglia

La famiglia

3 juni 2008 00:08

Åttans frestelser. Det var där det sket sig fullständigt med Ia idag. Vi hade inte köttbullar utan bara vanliga leksaker, men Ia spårade ur totalt i alla fall. Kul att det i alla fall är någon det går bra för.

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

3 juni 2008 10:32

Åttans frestelser är verkligen inte enkel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards