Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

En lång helg, med många aktiviteter.

Av Sheltieflickorna - 17 maj 2009 23:49

Jaha, så var då helgen över igen. Hur fort går en helg? Innan man vet ordet av, är den över. Som vanligt höll jag på att säga, har vi haft fullt upp, med mycket på schemat.


På fredagen fick vi låna barnbarnet en stund, och det var jättemysigt att slå sig ned en stund efter jobbet och bara umgås med en 8 månaders baby. På lördagen var det till att kliva upp ganska tidigt och göra den långa promenden med hundarna, eftersom det inte skulle bli så mycket mer promenerat den dagen. Mitt på dagen var vi då ombytta och förvandlade till oigenkännliget, i våra finaste "gåbortkläder".


Vi var bjudna på bröllop och for iväg i ganska god tid, och inte alls så stressade som vi kan vara ibland. Solen sken ,brudparet blev vigda och vi bröllopsgäster kastade ris (paddyris). Efter vigeln for brudparet iväg med häst och vagn och vi andra stod och vinkade eller fotade så mycket vi bara kunde. Därefter var det party till sent på natten.


Söndagen startade väl inte så där jättetidigt, men hyfsat tidigt ändå. Hundarna fick en långpromenad direkt på morgonen. När övriga morgonbestyr var avklarade åkte vi till sonen och grattade på födelsedagen. Då passade jag på att lägga beslag på barnbarnet igen. Det var väl mest så att det var med Ella jag pratade mest, tror jag. eller så där....ungefär.


På eftermiddagen skulle vi till klubben för att hålla vår agilitykurs. Vi har ett härligt gäng på kurs och det är så roligt att se att de alla gör stora framsteg. Att hundarna får större självförtroende och sammarbetar bättre med sina förare. Vi vill så gärna förmedla den underbara känsla man får, när man har ett tätt samarbete med hunden. Att då dessutom utföra de krumelurer som en agilitybana kan innebära i högsta fart och ändå behålla kontrollen, det är speciellt.


Väl hemma igen så blev det lite datorarbete, eftersom det var  "deadline" för att skicka in bidrag till vår klubbtidning Doggens Nyheter.


Det var vår helg i korta drag. Hundarna har fått avstå träning och enbart fått nöja sig med ett antal promenader. Men det blir mer än väl kompenserat kommande helg, då det är en tvådagars agilitytävling. Nu är det hög att plocka fram husvagnen ur "malpåsen" och göra den presentabel inför kristiflygarehelgen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards