Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Bilder i bloggen idag.

Av Sheltieflickorna - 31 maj 2008 21:50

Här pågår fortfarande förberedelser inför klubbens agilitytävling. Det är hopphinder och långhopp som är under arbete just nu. Även några skyltar ska tillverkars också.


Har väl tillbringat väl valda pauser i badenbaden-stolen och hundarna har mest legat i skuggan. De har inte rört sig i onödan idag. Lite på kvällskvisten piggnade de i sig och tänkte sätta igång att busa.


I morgon ska det väl bli lite tid till att träna våra hundar en liten stund på fm innan det blir varmt. På em är det kursavslutning på min och E-S agilitykurs. Det ska bli roligt att se hur det går för dom på "examensdagen". I 30 graders värmde dessutom...


Här nedan lite av vad som sker här en strålande solig lördag.


 

Totti har koll på grannarna.


 

 En trött Dino


 Kö vid "vattenhålet"...


 

Vi har inte fått något regn på hur länge som helst och nu dör gräsmattan. Vi tog fram vattenspridaren igår, men frågan är om det var försent?


 

Totti behövde svalka sig i skuggan


Långhopp under tillverkning.


Hopphinder som är målade en gång och vissa delar två gånger. Behövs målas ytterligare en gång.


Här ligger långhoppsdelar på tork. Riktigt babyblå kommer de att bli.


Här målas skylt som vi ska skriva parkeringshänvisningen på sedan.

 
 
Ingen bild

Cia

31 maj 2008 23:05

Vilka fina hinder jag kanske skulle gå ner och sno ett av dem för att träna min lille stjärna inför morgondagen nu är det ju inte många timmar kvar :)

 
Ingen bild

Emma

1 juni 2008 10:03

Vad fint med babyblått! En underbart vacker färg, önskar att alla våra hinder vore ljusblå!

 
molle

molle

1 juni 2008 17:17

oj vad ni verkar ha fullt upp... ni glömmer väl inte att det är typ 100grader därute och man måste dricka mycket vatten...

http://bobmarley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards