Alla inlägg under april 2008

Av Sheltieflickorna - 10 april 2008 13:20

Sannerligen är det en föränderlig värld vi lever i!

 Förra veckan bloggade jag på ett annat ställe och förra veckan hade jag ett jobb.


Från nu har jag inget jobb! Förhandlingarna är avslutade och nu kan jag skriva om det. Vi blev varslade på jobbet för ett par veckor sedan (tror jag det var) om att det skulle bli permitteringar på företaget. Därefter inleddes förhandlingar med facket och samtliga berörda parter hade en förhoppning om att förhandlingen inte skulle bli så långvarig.


Nu blir det sällan som man tänkt sig och förhandlingarna drog ut lite på tiden, men från olika håll hörde vi att det ska nog bli klart i morgon. "I morgon" dröjde lite och det har varit en mycket jobbig vecka eller två jobbiga veckor rättare sagt. Nu är i alla fall avtalet klart och vi som fick lämna gör det omg, så nu sitter jag hemma ska fundera ut < Vad jag ska bli när jag blir stor?>


Nya möjligheter och nya äventyr väntar. Nu känns det i alla fall mycket bra att allt är klart och att man vet besked. Den ovisshet vi har gått i på jobbet den senaste tiden har verkligen tärt på samtliga.


I morse var det hur mycket dimma som helst, men när jag kom hem efter att varit på jobbet och skrivit på avtalet lättade dimman. Solen bröt igenom och det första jag gjorde var att släppa ut hundarna och ta med mig en kaffekopp ut i trädgården. Där har jag nu suttit en stund och avnjutit mitt fika i lugn och ro med mina fina hundar lufsande runt omkring i vårsol.


Yvonne och Galotterna



Av Sheltieflickorna - 9 april 2008 21:25

Så har vi då flyttat Galotterna och jag till en ny blogg.


Kommer att ägna mig en liten stund åt att surfa runt och bekanta mig med bloggen. Det ska bli mycket spännande.


Våren



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards