Alla inlägg den 25 april 2008

Av Sheltieflickorna - 25 april 2008 11:06

Nu har hundarna haft ett par vilodagar från träningen. Fysträningen har vi dock varit flitiga med.


Det har blivit ett par långa  promenader varje dag utöver de vanliga korta som mest syftar till att lyfta på benet. Totti går ju inte jättelånga promenader pga ryggen, utan vi gör så att vi går flera långa istället, för att han inte ska bli överansträngd.


Utöver de x-antal steg som jag har fått ihop på stegräknaren har hundarna varit i trädgården och letet godis, solat, grävt, plockat upp stenar, skällt lite på grannarna,  gnagt av ett rotskott från den nedsågade rhododendron som finns fanns i trädgården. De har gjort tappra försök till att sätta igång världens bus, vilket jag har förhindrat av samma rorsak som ovan.


Idag ska de få vila helt och hållet. Tid för återhämtning, (är viktigt), har jag fått lära mig av mina sjukgymnaster och samma sak säger Tottis sjukgymnast. Det brukar vi planera in så att det blir minst 1 dags helvila i veckan. Så där gjorde vi med hästarna också på den tiden jag hade häst. Minst 1 dags helvila i veckan stod på schemat. Men.....ett litet tillägg då...För att få en vilodag måste man ju ha varit aktiv innan. Vilket jag själv slarvar med allt för ofta. Det är lättare att planera in vilodagen än en aktiv dag. :-)

Foto från dagen.





Yvonne och Galotterna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards