Alla inlägg den 19 april 2008

Av Sheltieflickorna - 19 april 2008 17:37

Äntligen är det gjort, eller i alla fall är det mesta klippt. Jösses så mycket päls det fanns under alla vackra lockar. Tyckte inte att Totti verkade speciellt tovig och det var nog ganska rätt. Dock fanns det jättemycket ull under alla vackra lockar som bildade ett ganska tätt lager i botten.


Jag började klippa i går och under natten och dagen har sedan ullen "rätat ut sig" och låg som en sky omkring. Inte särskilt vackert. Nu har jag gått över hela hunden med saxen igen och borstat fram den mesta ullen, så förhoppningsvis ska det komma fram så mycket mer.


I morse hade vi planer på att åka till klubben och träna lite, men där pågick MH-prov, så det var bara att åka därifrån igen. Vi tog en promenad i Delsjön i stället och tänkte att då går vi till Bertilssons stuga och fikar. När vi kom fram såg vi att det inte var öppet och vi blev lite deppiga. Vi var för tidiga helt enkelt. I stället för att sätta oss och vänta på att dom skulle öppna gick vi tillbaka till bilen och åkte till affären och köpte bulle och fikade hemma i trädgården istället.


Nu har A satt på sommarsulor på bilarna och gjort lite annat i service väg, typ tvättat och vaxat. Tror att han har putsat rutorna också, vilket verkligen behövdes i alla fall på min bil, och förmodligen även på hans bil också.


Yvonne och Galotterna


ps. Om någon undrar hur mycket jag klippte på Tottis mössa och mustacher, så kan jag berätta att jag klippte bort alltihop!!/ds.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards