Alla inlägg den 16 april 2008

Av Sheltieflickorna - 16 april 2008 18:42

Jag har ingen som helst vana vid att åka kommunalt. Idag provade jag det för andra gången i år. Börjar nästan bli en vana känns det som. Första gången var när jag skulle till My Dog i januari. Då visste jag helt säkert att det skulle vara ont om parkeringar.


I dag skulle jag till Trygghetsrådet och få vägledning i att söka jobb. Skulle vara i centrum kl 09,00. Räknade snabbt ut att det skulle vara köer in till city. Planerade in en bussresa för att slippa köa och att leta parkering. Först skulle jag bestämma hur dags jag behövde gå hemifrån för att hinna till bussen. Det var inte lätt, eftersom jag aldrig har gått den vägen utan hund och visste således inte hur lång tid tar det att "bara gå" när ingen hund ska stanna och lämna visitkort.


Jag hade tagit till i överkant visade det sig, för jag hann med en tidigare buss än den jag hade tänkt att åka med. Var inne i stan i god tid och kunde se mig omkring lite på alla som stressade till spårvagnar mm.


Inför returresan hade jag ingen tidtabell, men jag hade sådan tur att bussen stod på hållplatsen när jag kom. Det var bara att kliva på och strax var jag hemma. Det var faktiskt riktigt bra att åka kommunalt och slippa det där med parkeringar. Så det blir fler bussresor när jag ska till "Den stora staden". Det blir säkert några resor till Trygghetsrådet, nu när de ska hjälpa till med att få mig i arbete igen.


Idag har jag klippt färdigt på Dino. Nu är alla ben och alla tassar klippta. Det som återstår är klorna och pälsen under tassarna. Klorna går fort att klippa och det under är ingen brådska med. Ska nu försöka orka att klippa Totti istället, för det har högre prioritet. Han är varm och svettig i sin stora vinterrock.


På uppmaning från Eva G tog jag ett kort på vovvarna idag. En är långhårig värre och en är snaggad. Jag tycker fortfarande att Dino är söt i sin nya frisyr, dock har jag inte vant mig hans utseende i profil ännu. Det syns inte så tydligt hur kortklippt han är tycker jag, men det är väldigt kort kan jag intyga.


Tyck gärna till om den nya frisyren.   Ska prova med att skapa en omröstning. Du ser nog om jag har lyckats och då kanske du vill svara på frågan. :-) 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards