Direktlänk till inlägg 10 april 2008

En föränderlig värld

Av Sheltieflickorna - 10 april 2008 13:20

Sannerligen är det en föränderlig värld vi lever i!

 Förra veckan bloggade jag på ett annat ställe och förra veckan hade jag ett jobb.


Från nu har jag inget jobb! Förhandlingarna är avslutade och nu kan jag skriva om det. Vi blev varslade på jobbet för ett par veckor sedan (tror jag det var) om att det skulle bli permitteringar på företaget. Därefter inleddes förhandlingar med facket och samtliga berörda parter hade en förhoppning om att förhandlingen inte skulle bli så långvarig.


Nu blir det sällan som man tänkt sig och förhandlingarna drog ut lite på tiden, men från olika håll hörde vi att det ska nog bli klart i morgon. "I morgon" dröjde lite och det har varit en mycket jobbig vecka eller två jobbiga veckor rättare sagt. Nu är i alla fall avtalet klart och vi som fick lämna gör det omg, så nu sitter jag hemma ska fundera ut < Vad jag ska bli när jag blir stor?>


Nya möjligheter och nya äventyr väntar. Nu känns det i alla fall mycket bra att allt är klart och att man vet besked. Den ovisshet vi har gått i på jobbet den senaste tiden har verkligen tärt på samtliga.


I morse var det hur mycket dimma som helst, men när jag kom hem efter att varit på jobbet och skrivit på avtalet lättade dimman. Solen bröt igenom och det första jag gjorde var att släppa ut hundarna och ta med mig en kaffekopp ut i trädgården. Där har jag nu suttit en stund och avnjutit mitt fika i lugn och ro med mina fina hundar lufsande runt omkring i vårsol.


Yvonne och Galotterna



 
 
Emma-Sophie

Emma-Sophie

10 april 2008 15:26

Mycket fin blogg! =)

http://www.emmaborgland.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena o Tosca

10 april 2008 16:57

Undra på att du känt dig "sådär" på humör och inte bloggat alltför mycket.
Vad trist att förlora sitt jobb....
Hoppas du kommer på vad du vill bli när du blir stor!

 
Ingen bild

Hannah & Tristan

10 april 2008 17:51

Vad tråkigt att du har blivit arbetslös... Hoppas att du snart hittar något annat.

 
Sigge

Sigge

10 april 2008 18:14

Välkommen hit!
Här är vi ett helt gäng med bloggande hundar så välkommen i gänget.
Länkar gärna om det är ok?

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

10 april 2008 18:33

Tack Sigge. Givetvis länkar jag :-)

Tack även till Helena, Hanna och Emma-Sophie

 
Basta & Fixa m matte

Basta & Fixa m matte

10 april 2008 19:33

Välkommen till Bloggagratis och hoppas du trivs här.
Det är tur man inte vet vad som händer i framtiden. Nu håller vi tummarna för att du hittar ett nytt jobb, ett mycket bättre än ditt gamla .......
Ha det bara bäst nu med dina jyckar
Här kommer en lagottokram från oss

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
La famiglia

La famiglia

10 april 2008 21:45

Inge vidare att bli kallad övertalig. Det är något som jag klarat mig ifrån hittills. Det påstås ju, fast det kanske är en klintbergare, att på kinesiska är tecknet för förändring samma som för möjlighet. Och då brukar man ju klämkäckt säga att det är så du ska se på din situation, full av möjligheter.

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Caroline

11 april 2008 10:52

NIce Blogg!! Nu skall jag ut på promenad!! En av de få fördelar när man är "övertalig"
krams från en gamal arbetkamrat!!

 
Ingen bild

molle

11 april 2008 11:03

Tjena,, molle här.. tillhör hundbloggs gänget, kul med flera.. jag länkar gärna

 
Ingen bild

Yvonne och Galotterna

11 april 2008 17:34

La fam; Tack för dina uppmuntrande ord. Möjligheter är ett bra ord.

Hej Molle. Länka på :-) Jag länkar också.

 
Ingen bild

eva g

11 april 2008 20:12

Usch va trist - och jobbigt med ovissheten innan oxå. Jag har det oxå turbulent på mitt jobb med omorganisationer och annan skit och får därmed inte längre ha med vovven till jobbet :( Så det där med terapihund får vi skjuta lite på. Jag går därför ner till 60% för vi vill inte lämna gubben ensam hemma och hunddagis är vi inte riktigt mogna för. Men - jag har i alla fall ett jobb och det är såklart en trygghetsfaktor som man inte ska förringa! Lycka till med vad det nu blir du bestämmer dig för och hoppas att du orkar utnyttja mellantiden till att njuta med vovvarna :)

//eva g

 
Ingen bild

Yvonne & Totti & Dino

11 april 2008 22:55

Eva; Tack för din omtanke. Men vad tröttsamt, ska det vara strul på ditt jobb också... Omorganisation är inget positivt ord.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards