Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Sheltieflickorna - 6 januari 2009 19:47

Nu är vårt vinterlov snart över. Så här länge brukar vi inte vara lediga, knappt ens på sommaren. Det har varit härligt att mest bara kunna "lulla" omkring och göra ingenting. Visserligen var det ett himla pådrag för julen, men det har vi nästan glömt nu.


Vi började dagen med en lång hundpromenad. Det var inte lika kallt, som det har varit, men det blåste en del och det kylde det också. Men vi gick i god fart och fick upp värmen. Sedan fikade vi på resterna av äpplepajen(och vaniljsås) som var kvar sedan igår. Hade planer på att gå ut i trädgården och träna Totti lite, men hela tiden kom det något annat i vägen. Typ tömma tvättmaskinen eller att fixa till lite mat. Sedan blev det mörkt och ett tag funderade jag på om jag skulle träna lite i alla fall, men jag bestämde mig för att skippa det ikväll.


Tur var väl det, eftersom ungjävlarna har skutit bomber i området i kväll. Ja, inte bara ikväll, för det gjorde de i går också. I går var jag lite mer inställd på att det skulle skjutas, eftersom det var "afton" och det lockar till diverse beteenden som jag inte gillar. Men ikväll regnade det och blåser gör det också, men tyvärr var inte det tillräckligt avskräckande väder. Nåväl, till slut kom vi i alla fall ut på en runda och vi slapp bomberna, så alla var glada och nöjda.


Nu blir det till att återgå till vardagen, med allt som det innebär. Förutom jobbet då, så ska vi börja med onsdagsträningen igen. Tur att jag har några som sätter fart på mig i vintermörkret, annars hade det nog inte blivit mycket tränat denna årstiden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards