Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Sheltieflickorna - 21 januari 2009 22:40

Onsdag = Träningskväll. Den blöta snö som föll häromdagen har frusit och tinat om vartannat. Vilket gjorde att planen var isig och väldigt hal. Det gick inte att träna, faktiskt.


En "nästan" platsliggning blev det för Totti idag.  De andra hade redan lagt ned sina hundar och skulle just till att lämna när vi kom. Jag lade Totti lite vid sidan om (ville inte störa ) och ställde mig i kopplets längd. Han låg visserligen stilla, men oj, vad pipigt det var. Han var ju rejält "laddad" eftersom han i stort sett bara hade kommit ut ur bilen, och inte alls inställd på att ligga plats. Men jag tänkte att det är bra träning, för det är ju så det är på tävling, dvs det första momentet man gör.


Att det inte gick att träna gjorde faktiskt ingenting eftersom det ändå inte var det viktiga denna onsdag. En i "gänget" fyllde jämna år i helgen och det skulle ju firas med tårta och kaffe.


Födelsedagsfika med hemgjord tårta i klubbhuset. Det blev en present och blommor till födelsedagsbarnet också. Trots att hon försökte "smita" från all uppvaktning.


 

Ann, eller rättare sagt Anns son, hade gjort en jättegod gräddtårta med jordgubbar och kiwi. Det var mums! Att det var isigt på planen, kanske passade bra ihop med att det var glatt inne i klubbhuset. ;-) Var jag fyndig nu?


Anders och Dino kunde heller inte träna, så Anders åkte iväg till sin lekskola och lämnade Dino till mig och Totti.


Funderar fortfarande på om jag ska anmäla till tävlingen eller ej. Snart är det nog försent!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards