Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Sheltieflickorna - 15 januari 2009 21:40

Här har varit fullt upp med en massa saker, dock inget som har med våra hundar att göra.


I tisdags var jag och Anders på hockeymatch. Jag har inte varit i Scandinavium och tittat på hockey på flera år. Nu var vi där i alla fall och fick se när Fröunda förlorade mot Luleå. Inget att skryta med förstås.


I går var det instruktörsmöte på vår klubb och kurserna fördelades ut, till respektive instruktör som var villig att hålla kurs. På agilityfronten ser det mycket dystert ut, denna terminen. Två fortsättningskurser kommer det att vara, men sedan är det stopp. Ingen nybörjarkurs och ingen tävlingskurs. Det kommer att vara många besvikna som anmält sig och som inte kommer att kunna gå någon kurs.


I dag blev jag sen hem från jobbet och Anders gick den långa kvällsrundan med hundarna själv, liksom han gjorde igår, när jag var på möte.


Nu ska vi väl snart komma igång med lite mer strukturerad träning, har jag tänkt. Totti ska till ridhus på söndag och träna sig lite. Vi får väl försöka se det som årets start för träningssäsongen. I fall han bestämmer sig för att klara av att ligga plats, så kanske jag anmäler till tävlingen i februari.


Cia´s labbe Skalman  har varit jättesjuk och legat på Blå Stjärnan´s intensivvård några dagar. Han är genomgången från nos till svanstipp och alla tänkbara prov är tagna och inget fel har dom hittat. Med utgångspunkt från det borde det vara ett elakt virus, som fullständigt slog ut hunden. Det var kräkningar och diareér som slog ut hunden, på mycket kort tid. Det gick verkligen fort, från det att han började kräkas till att han blev förfärligt dålig och behövde in snabbt till veterinär. Nu är han i alla fall på bättringsvägen, och har bytt avdelning från intensivvård till medicinavdelning. Så vi håller tummar och tassar, för att han blir pigg och snart får komma hem igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards