Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Sista lediga dagen.

Av Sheltieflickorna - 6 januari 2009 19:47

Nu är vårt vinterlov snart över. Så här länge brukar vi inte vara lediga, knappt ens på sommaren. Det har varit härligt att mest bara kunna "lulla" omkring och göra ingenting. Visserligen var det ett himla pådrag för julen, men det har vi nästan glömt nu.


Vi började dagen med en lång hundpromenad. Det var inte lika kallt, som det har varit, men det blåste en del och det kylde det också. Men vi gick i god fart och fick upp värmen. Sedan fikade vi på resterna av äpplepajen(och vaniljsås) som var kvar sedan igår. Hade planer på att gå ut i trädgården och träna Totti lite, men hela tiden kom det något annat i vägen. Typ tömma tvättmaskinen eller att fixa till lite mat. Sedan blev det mörkt och ett tag funderade jag på om jag skulle träna lite i alla fall, men jag bestämde mig för att skippa det ikväll.


Tur var väl det, eftersom ungjävlarna har skutit bomber i området i kväll. Ja, inte bara ikväll, för det gjorde de i går också. I går var jag lite mer inställd på att det skulle skjutas, eftersom det var "afton" och det lockar till diverse beteenden som jag inte gillar. Men ikväll regnade det och blåser gör det också, men tyvärr var inte det tillräckligt avskräckande väder. Nåväl, till slut kom vi i alla fall ut på en runda och vi slapp bomberna, så alla var glada och nöjda.


Nu blir det till att återgå till vardagen, med allt som det innebär. Förutom jobbet då, så ska vi börja med onsdagsträningen igen. Tur att jag har några som sätter fart på mig i vintermörkret, annars hade det nog inte blivit mycket tränat denna årstiden.

 
 
Ingen bild

Åsa & Malika

6 januari 2009 20:51

Jiippie!! äntligen liv igen, blev orolig att du försvunnit, tänkte nästan efterlysa dig ;-) jag håller med ang dessa j....la smällare, Mallan får jag släpa ut när det är mörkt, inte kul! Ses imorn! ska bli kul. Kram ÅSa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards