Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Film från Totti´s Rallylydnadstävling 080717

Av Sheltieflickorna - 28 juli 2008 12:13

Här nedan är filmen från den första tävlingsdagen vi hade i Karlstad. Rallylydnaden var förlagd till sen torsdag och lördagskväll, efter prisutdelningen för agilitytävlingarna. Inför första tävlingen var jag lite nervös, eftersom vi inte hade tävlat i Rallylydnad innan. Dessutom hade Totti gått omkring på tävlingsområdet hela dagen och undrat när har skulle få göra något.


Jag försökte hålla Totti lugn och samlad, vilket verkligen inte var helt enkelt, för nu hade han förstått att det var hans tur att få göra något. Han tycktes säga att nu äntligen var det dags. Han var så in i h-vete "på tårna" så han kändes som en osäkrad handgranat. Han var färdig att gå i luften för ingenting. Det var väldigt svårt att hålla honom kontrollerad när vi ställde upp framför första skylten.


Han spårade ju faktiskt ur ett par gånger under tiden vi gick runt bland skyltarna. Han smällde i en skylt först lite diskret och sedan under språngmarschen sprang han fram till nästa skylt och smällde i tassarna ordentligt. Världen bästa buspojk. Man vet ju aldrig riktigt med Totti när man tävlar hur det ska bli. Han kan var väldigt focuserad och andra tillfällen kan vad som helst hända. Det är både förfärande och lite spännande.


Vi fick i alla fall godkänt resultat på båda våra tävlingsdagar. Nu ska jag bara skaffa en tävlingsbok och få våra resutat införda också.



 
 
molle

molle

29 juli 2008 12:04

kanske nått fel, men jag kan inte se nån film..
sorry

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

31 juli 2008 10:48

Konstigt att du inte kan se filmen. Det är ett helt vanligt windowsformat. Du kan gå in på hemsidan och klicka på filmer, så finns de där också.

tottigalotti.se

http://www.tottigalotti.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards