Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Sheltieflickorna - 10 juli 2008 21:02

Ja vad annars, skulle vi göra en torsdagskväll i fint väder. Självklart blir det ett träningspass för hunden, och lite snack för min del, med några andra folk på klubben. Så trevligt så!


Till och börja med, kan jag berätta att vi har kommit med på RallyLydnadstävlingarna. Det ska bli jätteroligt att se hur det är att tävla i Rallylydnad. Det blir debut för vår del. Tänkte att jag skulle försöka sätta mig in i hur reglerna är också, förutom att läsa på de skyltar som ingår. I nybörjarklassen är det 28 skyltar. Hur många som det är på en tävlingsbana har jag ingen aning om. Men det spelar väl ingen roll, för det är väl bara att gå dit skyltarna för oss och göra vad det står på dom. ;-)


Dagens träning gick väldigt bra! Totti hade "vilat sig i form, kan man nog säga. Inkallning med ställande fungerade över förväntan. Rutan gick hyfsat också, men det är en hel del kvar där att träna på. Apporten gick jättebra, förutom att han tjyvstartade....hmmm. Inte bra, ganska obra, faktiskt. Nåväl, det löser sig nog.


Dino hade också vilat sig iform, rapporterade Anders. Det satt "som en smäck" idag, sa han. Det är ju bra, eftersom de ska tävla på söndag.


Nu verkar det bli åska igen. Fan, nu har det åskat i snart en vecka, mer eller mindra varje dag. Nu får det bli ett slut på det. Jag gillar ju inte åska, och inte Totti heller. Kan ingen ta bort den???


Håll nu, tummar och tassar för Anders och Dino på söndag, så att de får bra erfarenheter med sig till tävlingarna nästa vecka.


Yvonne och Galotterna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards