Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Sheltieflickorna - 27 juli 2008 22:50

I går lördag och idag söndag har vi varit uppe på klubben på fm för att hinna träna våra hundar innan det blir på tok för varmt.


Anders har varit helt lyrisk över hur duktig Dino har varit båda dagarna. Ingen av våra hundar verkar vara påverkade av värmen. De jobbar på precis som vanligt.


Totti och jag hade tappat lite av finliret sedan vi tränade lydnad sist. Rutan hade han nästan glömt bort, vilket gav mig lite extra gråa hår. När han kom på hur han skulle göra uppfann han en ny väg in i rutan. Han siktade in sig på den högra konan, rundade den och gick sedan in i mitten. Undrar var han fick det ifrån, för så har han inte gjort tidigare.


Fick backa tillbaka lite på mina kriterier så att det blev ett bättre sätt att ta sig in i rutan på. I dag fungerade det bättre. I dag satt det mesta ganska bra t om. Inkallning med ställande var nog några av han bättre, så det känns hoppfullt igen inför höstens tävlingar, som jag hoppas vi kan delta på. Det är ju det där med platsliggningen förstås...


Dino har klippt av sig alla sina vackar lockar och har nu en "snabbare frisyr" inför agilitytävlingen i Halmstad. Jag hade glömt bort att anmäla Anders och Dino till Gyllen Hoppet, som tävlingen kallas. Detta uppmärksammades i Karlstad när vi pratade med Maria om div tävlingar. Kan väl säga att Anders var lite deppig över det. Det löste sig dock väldigt smärtfritt som tur var. Det visade sig, efter ett par telefonsamtal, att en av de som arrangerar Halmstads agilitytävling befann sig på campingen i Karlstad och de kunde tänka sig att ta emot en efteranmälan. Vilken tur för mig...


Nu står Totti på tur för att klippa av sina tjusiga lockar. Ska bara försöka få ork och kraft till det. Det är ju så förfärligt onödigt VARMT!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards