Direktlänk till inlägg 23 juli 2008

Film från Tottis Rallylydnadstävling på lördagen

Av Sheltieflickorna - 23 juli 2008 22:38

Nu har jag fixat till en av Totti´s RallyLydnadsfilmer. Äntligen!


Det är från lördagens tävling. Vi blev godkända, fast med väldigt liten marginal. Totti gör ett jättebra jobb, däremot kan jag inte säga detsamma om hans förare. Jag gick konstant med ett för kort koppel. Fick flera poängavdrag på grund av det. Reglerna är sådana att varje gång kopplet sträcks, så får man ett poängs avdrag.


Vi en av skyltarna ska man sätta hunden front (framför sig) och först backa 1 steg och hunden ska sätta sig framför, därefter ska man backa 2 och ytterligare 3 steg. Mitt tredje steg var så kort så det räknades inte och vi fick 10 poäng i avdrag. Men lär sig något nytt varje gång man är ute och tävlar. Det är det fina i kråksången


www.tottigalotti.se



 
 
La famiglia

La famiglia

23 juli 2008 23:05

Men va´roligt att se. För kort koppel vet jag fler som har. Men nog tog du tre steg bakåt, det syntes ju tydligt. Men jag undrar om man inte ser att ni tränar lydnad också.(Sagt i positiv bemärkelse alltså)
Var var ni någonstans? Skutbergets camping?

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

24 juli 2008 09:01

Yes, vi var på Skutbergets camping och det var också där som agilitytävlingarna och rallylydnaden hölls. Helt fantastiskt område. så många hundar och människor och ändå upplevdes det inte som trångt.

 
Ingen bild

Cia

24 juli 2008 21:45

Ni är ju grymma!

 
La famiglia

La famiglia

25 juli 2008 10:47

Tyckte väl jag kände igen mig :)

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

25 juli 2008 22:41

Kul att se som vanligt!!Tror jag ska hoppa på en rallylydnads kurs med Acke till hösten!

Varma,soliga hälsningar från oss i Linköping!

 
Ingen bild

eva g

27 juli 2008 22:33

Hej hopp vad duktiga ni är !!! Har sagt det förut men det är värt att sägas igen - jag älskar att se kontakten mellan dig och din fina Totti :) Roligt att varit med på rallytävling och som du säger - man lär sig ngt nytt varje gång. Min vovve har för första gången badat i havet och det var en underbar upplevelse. Vet bara inte riktigt var man får bada med sin jycke i Ggb med omnejd...ngn som vet....?
I alla fall - härlig sommar på er alla, även om det är galet varmt. ser fram emot fler filmer Yvonne!
//eva g

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards