Direktlänk till inlägg 20 juli 2008

Tillbaka igen från Värmlandshoppet.

Av Sheltieflickorna - 20 juli 2008 23:56

Så var då denna semestervecka slut och vi är tillbaka hemma igen. Vi har haft en bra vecka med omväxlande väder. Tävlingarna har varit väldigt trevliga och det har varit ett bra flyt alla 4 dagarna. I de klasser vi har haft koll på, har det t om gått fortare än planerat. De klubbar som har arrangerat detta har haft ett jättejobb att rodda ihop. Det har de gjort alldeles utmärkt bra.


En kort summering av våra dagar. Dino gjorde Anders helt förtvivlad på torsdagen, då han var mest intresserad av att lukta runt på banan. Han hittade en fläck som var helt oemotståndlig. Det gick nästan inte att få honom därifrån. På fredagen ryckte han upp sig (Dino alltså) och tog sig runt banan med endast någon mindre miss, i ett hissnande tempo.


På lördag var det ännu bättre och då fick Dino en uppflyttningspinne i hoppklassen. De kom på 16:e plats av 103 startande.  Söndag morgon regnade det järnet och det smattrade på husvagnstaket så när vi skulle prata med varandra fick vi nästan skrika för att höras. I det vädret gick Anders och Dino iväg till tävlingsplatsen för att göra sitt agilitylopp. Det var ytterst nära att han var felfri då. Dino gick brevid däcket i övrigt var han felfri och förmodligen hans bästa tid. Att tävla i ösregn är uppenbarligen inget som påverkar Dino.


I hoppklassen fick han för hög fart in i slalom och missade där, resten gick strålande fram till målrakan. Anders körde på Dino sitt allra värsta och milda tid vad de sprang.  Dino missade ett hinder och det blev en disk, men troligen den roligaste och mest positiva diskningen  de har gjort. Det är verkligen stor skillnad på diskning och diskning.


Totti och jag har tävlat Rallylydnad för första gången. Han blev godkänd båda dagarna. På torsdagen var Totti så laddad, så det var en osäkrad handgranat jag gick in på banan med. Ett par mindre urladdningar blev det i form av "touch down" på ett par skyltar. Det hördes långa vägar när han "klappade till" med tassarna. På lördag var tävlingsformen bättre och Totti gjorde ett bra jobb. Tyvärr gjorde jag bort oss lite genom att inte kunna räkna till 3 när jag gick baklänges, så där fick vi ett kraftigt poängavdrag. Men våra poäng räckte till godkänt i alla fall.


Filmer från våra tävlingar kommer. Först ska vi jobba och därefter ska husvagnen tas om hand, sedan blir det en stund vid datorn för att gå igenom allt vi har filmat denna vecka. Vi har haft en trevlig vecka i gott sällskap och våra kamrater har också haft framgång på agilitybanan. Så det har funnits mycket att glädjas åt denna vecka.


Yvonne och Galotterna.

 
 
Ingen bild

molle

21 juli 2008 10:07

tur att ni kommit tillbaka nu,, dom har lovat översvämmning i värmland...

 
Ingen bild

eva g

21 juli 2008 12:20

skojigt - ska bli kul att se filmerna då
//eva g

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

21 juli 2008 23:29

Men så duktiga ni är!!
Väntar otåligt på filmer....
Må gottis!

 
Ingen bild

Caroline

22 juli 2008 14:15

Grattis till er första pinne!!!!!
Har funderat lite vart ni tog vägen ;)
Göteborg har skanat er i alla fall jag och er blogg!!
krams

 
Ingen bild

helena o tosca

27 juli 2008 19:15

jättegrattis till anders och dino!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards