Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Dino kom på 17 plats på dagen agilitytävling

Av Sheltieflickorna - 13 juli 2008 15:03

HURRA!!! Dino har kommit med i resultatlistan för första gången. Vidskeplig som jag är, så beror det på att vi lämnade videokameran hemma.


Vet att jag har skrivit om det tidigare i bloggen, men tar det en gång till. När Totti tävlade i agility så diskade vi ut oss, i lopp efter lopp. Så vid ett tillfälle sa jag till Anders att vi skiter i att ta med videokameran idag , för vi blir ju ändå bara diskade. Just den gången blev vi inte det, utan kom med i resultatlistan med 10 fel, tror jag det var. Nästa tävling tog vi med kameran ifall det skulle gå bra, vilket det inte gjorde. Så vid nästkommande tävling, lämnade vi kameran hemma. Då fick vi felfritt lopp. Det innebär att jag inte har någon film på Tottis felfria lopp. Med detta i bakhuvudet har vi varit flitiga med filkameran när Dino har tävlat. Skulle vara kul att ha en film på ett bra lopp, har vi tänkt.


I dag när vi packade för att åka på agilitytävlingen, så jag lite på skämt till Anders; Nu när det är lite halvtaskigt väder och stor risk för regn, så lämnar vi kameran hemma, och då kanske det går bättre för Dino på tävlingen. Och hur rätt fick jag, då...?


Dino gjorde sitt bästa tävlingslopp någonsin idag. De fick 10 fel på hinder och några tidsfel. De kom lite fel vid det 4:e hindret så där blev det ett stopp och där tickade sekundrarna iväg. Sedan blev det även något litet strul vid slalom, minns inte riktigt vad det var, men det tog några sekunder innan Anders fick Dino på rätt håll in i slalom. Resten gick som på räls. Dino hade ett fantastiskt snyggt slalom när han väl kom igång och övrigt var mest bara att applådera åt. 


Så roligt det var att kunna gratulera dem, när de kom i mål. Men som sagt, det finns ingen film... :-) som tur är, för då hade det inte gått så bra.


Yvonne och galotterna

 
 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

13 juli 2008 15:20

GRATTIS!!!!! från oss ....

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

13 juli 2008 18:40

Grattis, vad kul!

 
salma

salma

13 juli 2008 20:08

Grattis Dino ! Vilken kanonkille du är. Se till att lämna den där kameran hemma lite oftare ;-)

http://salma.bloggagratis.se

 
La famiglia

La famiglia

13 juli 2008 21:39

GRATTIS från La famiglia!!

http://hundblues.blogspot.com

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

14 juli 2008 20:04

Grattis grattis! Ja får väl hålla med Salma....;)Till inlägget nedanför...visst är han snygg Totte och med supertrevlig matte och husse!!
Må gott!

http://www.ackebus.bloggagratis

 
Ingen bild

molle

15 juli 2008 09:51

klart det hänger på kameran...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards