Direktlänk till inlägg 23 september 2008

På gång igen

Av Sheltieflickorna - 23 september 2008 19:47

Nu verkar Totti vara bra i magen igen. Nu satsar vi på träning i morgon. Det har blivit en lång vila för Totti, för ovanlighetens skull. Tror han blir glad när vi ska åka i morgon. Anders och Dino har varit på träning utan oss, vilket inte alls har varit kul.


Vi har passat på att göra pälsvård och lite annat de här dagarna. Båda hundarna har badat, klipp klorna, tvättat öronen, ryckt hår ur öronen och klippt päls på öronlapparna. Nu är det bara insidan kvar på öronen och så ska Dino klippa lite runt tassarna. Just det, klippa i tassarna har vi kvar också.


Fördelen med att inte träna, är att det blir mer tid över för övrig skötsel.

 
 
Ingen bild

eva g

23 september 2008 20:21

Klippa i tassarna!!?!?!
Hu - det låter otäckt
Renzos tramdynor blir så himla torra o spruckna - försvarets hudsalva är bra(plus att han gärna skulle käka upp den)
Hur är det mer era morfar o Dinos tassar?

//eva g

 
Ingen bild

Yvonne

23 september 2008 21:07

Eva G;

Klippa i tassarna, ja...det låter ganska hemskt, skulle kanske varit lite tydligare....


våra vovvar har inte mycket sprickor, men smörjer ibland i förbyggande. Använder ett stift som heter Jaga Lätt. De slickar inte av det från trampdynorna, däremot åt Dino upp hela stiftet en gång. Hittade resterna av förpackningen på golvet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards