Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Dino på kurs igår och Totti tränade som vanligt + film från träningen

Av Sheltieflickorna - 23 april 2008 10:20

I går var det då dags för Dino´s agilitykurs i strålande solsken och ett helt underbart väder. Bättre kursstart kan man nog inte ha.


Anders var väldigt nöjd med Dino igår och tyckte han var jätteduktig. Det var ganska svåra svängar de  tränade på, men det gick det också. Dino hade lite bekymmer ibland med att det luktade lite gott precis vid startpunkten, men även det redde upp sig tillslut.  Handlingen var svår och det behövs en del övning för att få till ett bra flyt, men i stora drag verkar det som att Dino börjar förstå Anders handling.


Totti tränade på sina vanliga övningar och det gick fantastiskt bra, måste jag säga. Utmaninge jag har börjat anta nu är att vi ska klara ett pass utan belöningar med bibehållen action. Sen är det som Cia säger i förra inlägget, vi ska ha en platsliggning också.


Här en film från Totti träning av Sändande till rutan med ståtarget.




 
 
Emma-Sophie

Emma-Sophie

23 april 2008 15:47

Vad fint det ser ut!! Och vad keck han ser ut som kortklippt!! =)

http://www.emmaborgland.blogspot.com

 
Ingen bild

molle

23 april 2008 18:08

Det är inte att man blir lite imponerad,,

 
Ingen bild

Yvonne

23 april 2008 19:28

Tack E-S. Vistt är det skillnad mot den lurvbollen du såg för inte så länge sedan. :-)

Molle tack du också!

 
Ingen bild

Helena o Tosca

23 april 2008 22:17

Vad duktiga ni är!!
Vi ska först försöka knipa det där jädrans (förlåt) LP1 med två tävlingar till, sen är det dags att på allvar träna tvåan.

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

24 april 2008 21:38

Jag blir så jäkla glad när jag ser er träna!!!
Ska börja med tasstargeten oxå....hur vet jag inte riktigt ännu;) klicka när han sätter tassarna på?? sen begära stanna och klicka? eller??? Men jag ska få hjälp av en kompis/ instruktör när vi sätter igån med våran "träningsgrupp"

Må gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards