Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Ytterligare en dag har passerat

Av Sheltieflickorna - 21 april 2008 22:41

Så var snart denna dagen slut också. Huj, så fort det går. Dagarna har jag inga problem med att fylla med olika aktiviteter. En del av dagen har förstås gått åt till att njuta av vädret i trädgården. Åkte och handlade lite och köpte en GT som jag satte mig i solen och läste. Hundarna strosade omkring och hittade en massa skit, (typ pinnar och kottar mm), som dom tuggade på. Hoppas att dom var smarta nog att spotta ut. Dino kan vara lite lurig med det, för jag har sett när jag har plockat upp efter honom att det finns annat än hundmat i det som kommer ut.


Det blev även ett träningspass på klubben idag. Totti tränade ruta mm. Dino tränade agility, mest tråckling idag.  Dom var så duktiga båda två och vi var lyckliga hundägare. Provad att filma lite av rutaträningen med filmfunktionen på kameran. Om det blir bra, kanske jag presenterar den här.


När vi skulle promenera av dom innan vi åkte hem, såg jag att de som gick rallykursen var uppe och fikade, så jag passade på att gå ett par varv deras rallybana. Det gick kanonbra och Totti kom ihåg precis vad det betyder när vi gick omkring bland skyltarna.


Hoppas nu att Dino är lagom trött till sin agilitykurs imorgon och gör ett bra jobb med Anders på kursen.:-)


Yvonne och Galotterna



 
 
Ingen bild

molle

22 april 2008 18:36

ser fram emot en film snart..

 
Ingen bild

Cia

22 april 2008 22:24

Va härligt att hundarna jobbar så bra. Speciellt roligt att Totti är uppe ordentligt på banan igen och inte verkar ha ont längre. Dags att verkligen satsa på att fixa den där platsliggningen en gång för alla så att ni kan komma ut och tävla igen.

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

22 april 2008 23:20

Ja den filmsnutten vill jag se!! Vi ska köra igång en träningsgrupp den 29:e....får se om vi lyckas åstakomma något!;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards