Direktlänk till inlägg 20 april 2008

En sådan söndag

Av Sheltieflickorna - 20 april 2008 20:14

Vilket väder vi har haft idag. Helt underbart.

A åkte iväg ganska tidigt och skulle hjälpa till med att fälla träd. Jag gjorde lite (med betoníng på lite) nytta i hushållet, sedan gick vi ut i trädgården jag och vovvarna.


Där satt jag och njöt i livet när telefonen ringde. Det var sonen som ringde och undrade om vi ville komma och äta grillat på deras altan. Klart vi ville, men det var bara jag som kunde åka, eftersom Anders inte var klar med trädfällningen. Hundarna fick gå in och sedan satte jag mig i bilen och körde iväg. Tack S & L för en trevlig stund på er altan.


I dag hade jag ingen agilitykurs eftersom det var tävlingar på vår klubb. Men framemot kvällen borde de vara klara hade vi räknat ut och åkte i väg för ett träningspass. Oj, vilket träningspass det blev! Totti var jätteduktig idag och Dino likaså. Det var så roligt att träna idag och båda hundarna gjorde verkligen sitt bästa. När vi hade tränat färdigt satte vi oss på en bänk i den sista kvällssolen. Tänk om vi får en sådan här sommar som de sista dagarna har varit.... Det skulle inte vara mer än rätt, med tanke på hur förra sommaren var!!


Två trötta och nöjda vovvar på väg hem från träningen.




 
 
Ingen bild

Cia

20 april 2008 20:33

Visst var det härligt idag. Själv var jag på GMBK i 3 timmar och tränade. Det var underbart i solen och all träning flyter ju bara på när det känns bra eller hur?!

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

20 april 2008 23:08

Hej hopp i vårvädret! Visst är det härligt!

Kommenterad om klippning i inläggen där alla andra skrivit....
Nu ska jag sova!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards