Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Inget klipp på Totti idag.

Av Sheltieflickorna - 17 april 2008 22:03

Vad har vi gjort istället. Inte särskilt mycket faktiskt. Loggade in mig på ett benanningsföretags hemsida och det tog en stund att bli klar där med att fylla i alla uppgifter och ladda CV mm. Under tiden jag satt vid datorn kände jag ett behov av att gå ut i det fina solskenet. När jag var klar vid datorn så gjorde jag slag i saken och bestämde "oss" för att gå ut i trädgården.


Kokade lite kaffe och fixade en macka, sedan satte jag mig i solen under tiden som hundarna letade godis. Vi har varit ute en hel del i solen jag och vovvarna idag, för det känns som att det gäller att passa på. Visserligen har smhi lovat att det ska vara soligt på våra breddgrader, men jag är lite misstänksam, så för att vara på den säkra sidan utnyttjar jag solen så mycket jag hinner. Har inte ens tränat någon av hundarna idag. Så nu vet ni det...:-) I morgon blir nog Totti klippt. 


Så här långt i omröstningen om Lagottofrisyren tycker fler att Lagotto inte är fin i kortklipp lugg och utan skägg och mustscher. Fortsätt gärna och rösta.


Tänkte bara förtydliga mig lite, när jag ändå håller på. Jag tycker inte att de är finare utan pälsen på huvudet. Det som förvånade mig var att Dino faktiskt var fin utan all päls. Det hade jag inte förväntat mig när jag klippte bort så mycket. Hoppas nu att det blir en bättre kvalité på pälsen när den växer ut nästa gång.

 
 
Ingen bild

molle

18 april 2008 18:07

Men vilket lyx,,leta godis medans du dricker kaffe...

 
Ingen bild

Caroline

19 april 2008 00:48

ja du dagarna går fort förbi. Lilla Dino han saknar allt lite päls. Idag har jag kollat lite på mitt CV så snart skall jag vara på gång att söka lite jobb ;)
Nu skall vi sova lite i alla fall jag, hundarna har däckat för länge sedan, fick dra dem ut men när man såg rådjur då blir det eld baken på Gorro :(

 
Ingen bild

Yvonne

19 april 2008 13:48

Men Carro, vad gör du uppe så sent?

Så Gorro har fått upp intresset för rådjur? Det var väl så där..)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards