Alla inlägg under februari 2009

Av Sheltieflickorna - 3 februari 2009 22:06

Fattar inte vart tiden tar vägen. Tycker inte att vi gör något speciellt, men dagarna bara försvinner inget hinner jag med, känns det som. Som att uppdatera bloggen t ex, har jag inte hunnit med som jag brukar.


Det får bli en kortversion igen. I söndags kväll var vi i ridhuset och tränade, jag och Totti. Vi började med en platsliggning i tävlingsutförande. Totti var ju taggad till tusen, och det var just därför jag ville göra en platsliggning det första, eftersom det är så på tävling. Han får ju vänja sig vid det. Hans frustration var inte lika stor denna gång, så det blev istället många belöningar. Men det känndes tydligt att han låg  stabilt, vilket han inte har gjort de tidigare träningarna i ridhuset. Jag lämnade inte, utan gick mest fram och tillbaka och belönade, och han förblev tryggt liggande.


Därefter gjorde jag ett fritt följ utan belöning, och då blev han frustrerad och gnällde. Det behöver vi träna på, att tänja tiden. Det var ju ett tag sedan vi gjorde det, så det var nästan förväntat. I övrigt var jag nöjd med Tottis träning under kvällen.


Det sista innan vi skulle gå hem, fick jag hjälp av Åsa med kommendering i stort sett hela lydnadstvåan och i stora drag gick det riktigt bra. Rutan fick jag två skick på, för vid första skicket gick han ut till en hög av spån, som såg spännande ut, men när jag skickade om honom gick han raka vägen ut till rutan.


Inkallningen blev jag glatt överraskad på. Åsa körde ut oss på fullt avstånd, och det var nog ett tag sedan jag gick så pass långt, kändes det som när jag vände mig om. Farten blev ju därefter också, så jag trodde verkligen inte att han skulle stanna, men det gjorde han, även om det tog några meter.


Dino var inte på sin ridhusträning, eftersom hans husse blev inkallad till Innebandymatch, där det fattades folk. Jag frågade sedan Anders hur det hade gått, (om de möjligtvis hade vunnit) och hör och häpna. De vann på WO, det andra laget kom aldrig. Man kan ju tycka att då kunde han ju lika gärna stannat hemma och tränat hunden istället, men om de inte hade haft fullt lag, hade de ju inte vunnit ens på WO. Så det var ju inte helt bortkastat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards