Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Sheltieflickorna - 22 februari 2009 22:10

Nu äntligen är båda hundarna helt nedklippta. Dino´s päls kan jag säga, var den enklare, av de två vi har. Även om jag fick dela upp klippningen av Dino på två tillfällen, så var det ändå förhållandevis ganska enkelt, mot Totti´s helt toviga päls.


Nu har jag trots allt blivit klar med klippningen av Totti, även om jag tvivlade under tiden. Jag började i fredagskväll och klippte benen och tassarna och öronen. Fortsatte sedan på lördag, med kroppen, men det var förfärligt tovigt längst ned, närmast huden,  och jag hade planerat att använda 16mm skäret, men jag fick nästan ge upp. Jag kardade och klippte med sax, kardade igen och klippte med sax och prova lite med klippmaskinen och det var tvärstopp ändå.


Jag ville verkligen inte klippa med ett kortare skär, vilket förmodligen hade löst de flesta av mina bekymmer, men jag tänkte att jag ska inte ge upp. Nu är jag nöjd och glad, för nu är hunden klippt med 16mm skäret och det ser verkligen fint ut. Men så fick jag hålla på en bra stund även idag.


Båda hundarna har också varit på ridhusträning. Totti var förvildad, som vanligt, och Dino käkade hästbajs, precis som vanligt. Så det är inte så mycket att orda om, för det är ungefär detsamma som vi brukar skriva på söndagar.


Efter träningen blev det bad för båda hundarna. Skönt att bli av med all lös päls efter klippningen och allt gammalt som samlar sig i den långa pälsen. Nu luktar dom så gott och de är så mysiga att klappa med den korta pälsen.


Nu är det snart dags att lägga huvudet på kudden, och ladda för en ny arbetsvecka. Enligt senaste prognoserna ska vi få vårsol här i morgon, och det förgyller ju en måndag.  Vi fick en massa snö i lördags och idag har det börjat slaska. Tyvärr blev det lite frost på kvällskvisten, så det är ganska halt ute. Hoppas det hinner bort alltihop i morgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards