Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2009 21:45

Jag valde ordet träningsgalen, för det var på träningen han var helt galen idag. Det började redan när vi svänge av mot ridhuset. Jag hörde ett litet gnäll bak i luckan. Jaha, tänkte jag, han vet var vi är.


Han var osedvanligt lugn och harmonisk att rasta av innan vi gick in i ridhuset. De andra vi tränar med, började att ställa upp sig, för att träna sittande i grupp. Det vill vara med på tänkte jag, och ställde upp med Totti jag också. Vi har ju aldrig tränat det tidigare, så jag gick lite fram och tillbaka, för att det skulle bli en bra övning. Det gick väldigt bra, tyckte jag, nästan bättre än platsliggning i grupp. När det var färdigt gick vi undan och belönade lite och sedan var det dags för platsliggning. Gick ganska hyfsat även det, lite gnälligt var det, men ändå ganska diskret.


Sedan ställde vi upp för ett fritt följ med kommendering i tävlingsform. Nu jäklar tänkte nog Totti och laddade som en månraket. Han höll sin position någorlunda, men jösses vad han tryckte på framåt. Jag försökte liksom hålla igen lite, och då började han skälla. Han stirrade på mig oavbrutet och skällde till ett par gånger under programmets gång. Det är mycket ovanligt att Totti skäller, men idag var han väldigt frustrerad. Det blev helt enkelt för svårt för honom att hålla sig i skinnet så länge som han redan hade gjort. Så när vi satte oss i rörelse, så kunde han inte bärga sig längre.


Inkallningen var ungefär i samma sinnestämning. Jag kallade på honom lite mesigt och långsamt, i förhoppningen om att han skulle komma springande i lugn och samlad fart, men icke då. Han tog fart och gjorde märken i spånet ungefär som på en tecknad Kalle Anka film. Inte bara i starten utan i varje galoppsprång. När det sedan var dags att säga "STANNA" så tog det några språng innan han hade lyssnat färdigt på vad det var jag sa, och då var han nästan redan framme. Men han stannade i alla fall.


I ungefär det tempot gjorde vi sedan alla moment vi tränade på. Vid apporteringen for han iväg och klappade till apporten med tassarna och kastade sig sedan över den och kom in i full fart och satte sig så fint vid sidan och tuggade järnet på apporten.


Ut till rutan gick det i samma goda fart och när han skulle stanna så slängde han sig runt i 100km fart och stannade till. Men allt blev så yvigt och han missade rutan några gånger. Ibland hade han så hög fart, så han sprang rakt igenom rutan och stannde på andra sidan. Ja, han var helt enkelt galen idag. Visserligen väldigt glad, men förfärligt galen.


Ändå hade han varit ute på en lång promenad och några kortare före träningen. Det regnade inte idag, så kameran fick också följa med en promenad.


 


 Jösses, hur ser man ut denna årstiden. Två luddiga oklippta päsbollar och en allt annan än snygg förare.



 Dagens gladaste och galnaste galott.


 


 En klippning här också kanske....?


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards