Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Sheltieflickorna - 15 februari 2009 17:58

I går var det Årsmöte på vår Brukshundsklubb. Inte för att vi är några som gillar att gå på årsmöte, men vi brukar försöka att kunna delta i alla fall på årsmötet. Som vanligt på möten är det en massa som ska godkännas och  i de flesta fall brukar väl det som ska godkännas bli godkänt. Så var det på gårdagens möte i alla fall. Vi fick folk till alla poster, även om det var lite segt att få folk till Valberedningen, men med lite övertalning och annat som behövdes, så anmälde sig några frivilliga till slut.


Sedan var det dags för att tacka av lite folk, som dels lämnade sina uppdrag och även lite tack, till dem som fortfarande jobbar i och för klubben. Många tulpanbuketter delades ut. Själv fick jag Svenska Brukshundsklubben förtjänsttecken i silver och en kvast tulpaner. Anders fick också en kvast för sitt engemang i klubbens agilityhinder.


 En bukett med tulpaner är alltid lika trevligt på bordet.


Dagens tävling gick efter förutsättningarna riktigt bra. Vi fick inte så många poäng och någon annan hade säkert börjat gråta om de hade fått våra poäng, men jag är glad.


Vi avstod platsliggningen som jag hade planerat. Där rök 40 poäng. .. x 4 = 40 poäng.


Betyg 10 är det högsta man kan få, x lite olika kofficienter. På fritt följ är det koff 3.

Fritt följ fick vi 7,5 på. Han var lite okoncentrerad och det blev lite avdrag för det.  Läggande under gång fick vi 6 på. Dubbelkommando och långsamt läggande skriver domaren. Tror att domaren såg, att jag sträckte ut ett finger.... Inkallning med ställande blev det betyg 5 på. Precis godkänt med andra ord, men i alla fall godkänt. :-D Tog några steg innan han stannade, men ändå bättre än vad vi gjort på de senaste träningarna. Rutan 0:ade vi, tyärr. Det gick nästan bra. Han kom halvvägs ut, sedan fick han sy på något i spånet och sedan tappade han focus helt och kom tillbaka.  Apportering fick vi betyg 6 på. Han var busig och klappade till apporten med båda tassarna innan han plockade upp den. Sedan släppte han den vid mina fötter. Det händer ibland, med okända apporter, men inget jag bekymrar mig för. Hopp sitt hopp, fick vi betyg 8. Han slog i hindret på tillbakavägen  annars var det jättebra. Fjärrdirigering fick vi 8,5 på. Han skuttade fram någon cm vid ett positionsbyte, men annars var han kvar på stället.


Men det bästa av allt är helhetsbetyget vi fick av domaren. Betyg 10. Det är där man blir bedömd ur samarbetsperspektiv och det är jätteroligt att få en 10:a, trots att vi hade lite avdrag på några andra moment.


summan är att jag är väldigt nöjd med dagen som helhet. Vi höll för en tävlingssituation. Att inte rutan gick bra, är ju lite trist, men jag vet att det momentet inte är färdigt, så det är bara att jobba på.


Jag brukar roa mig med att räkna på hur det hade gått om inte OM hade varit. Och i så fall hade vi klarat ett 1:a pris idag. Hade vi gjort platsliggningen och fått fullt betyg där och om vi hade klarat rutan, som vi gör ibland, då hade vi fått ihop tillräckligt med poäng för 1:a priset.


En som fick 1:a pris var Paul med Nezzie. Stort grattis från oss.









Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards