Direktlänk till inlägg 20 november 2008

Varit dåligt med bloggen några dagar.

Av Sheltieflickorna - 20 november 2008 09:30

Skäms på mig! Men jag har inte haft varken tid eller kraft till att sitta vid datorn, sedan sist. Eller jo, det har jag väl gjort, men jag har prioriterat andra saker som skulle vara färdigt igår.


Vi har en klubbtidning som heter Doggens Nyheter och igår var sista dagen att lämna in, om man ville ha med något i nästa nummer. Och det ville jag. Så  nu har jag skrivit klart och lämnat in mitt bidrag till klubbtidningen. På TID!! Inte illa.


Dessutom har jag en hel del att göra på jobbet. Missade till och med min träningskväll med "gänget" igår på grund av det. Såg kommentaren i förra inlägget att de fikade och hade trevligt UTAN MIG!! hördes det?  UTAN MIG!!! Ja, det är dem ju väl unt, men jag vill oxå! Som väl är går tiden fort och snart är det onsdag igen.


Tror också att lågtryck och stormar har fastnat i min ryggrad. Den senaste tiden har det känts som att varende disk i hela ryggraden och läckt, så att kotor skavar direkt mot varandra. Har dubblat doserna och plussat på med lite annat, för att få lite lindring. Funkar så där.


Dino har i all fall varit i badet han också, och luktar nu gott även han. Vi har "tjuvtränat" lite på våra morgonpromenader på ordförståelse och på hur man går i koppel. Dino är inte speciellt överens om reglerna som gäller när han är kopplad. Tror att det är ganska många tikar som löper i området och han har bråttom med att följa upp deras doftmarkeringar. Tror inte att vi kommer att vara överens på den punkten någonsin, om jag ska vara ärlig.


Förhoppningvis kommer vi iväg på lite träning i kväll, det skulle vara roligt. Jag tycker ju det är så roligt att träna hund, egna såväl som andras. Det är alltid lika roligt.


Vi har handlat nya gardiner till vardagsrummet också och jag skulle vilja få upp dem snart. Men de är förlånga och behöver kortas av, vilket innebär att jag behöver sitta vid symaskinen. Och det är en påfrestande utmaning rent fysiskt. Tror inte det går att få till bra ergonomi i den sysslan.

 
 
Ingen bild

Tessan med voffsar

20 november 2008 20:48

Gud vad jag skulle behöva dig för min hundträning! Har så svårt att ta mig i kragen...är så dålig på "hur" jag ska lägga upp det hela!
Ja att sitta framför en symaskion är ett rent helvete om man har fysiska men...10 min sen är man halvdöd i nacke och rygg!! Sist jag skulle sy upp ett par byxor blev vänstra skuldran inflamerad!SUCK..

Kramis på er!

 
Ingen bild

Helena o Tosca

20 november 2008 21:35

Vet inte om du är med i SLRK längre, eller om du ens tittar på sidan.
Men Tosca är med på två bilder där, på reportaget om cupen *stolt matte*

Här hoppar jag på träning i helgen!

 
Ingen bild

Yvonne

20 november 2008 21:58

Det hade jag inte koll på. Men nu har jag tittat in där.

Det ser verkligen bra ut. Förstår att de valde att ha Tosca på bild. Självklart att du ska vara stolt. Det är jag och Totti också. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards