Alla inlägg den 26 november 2008

Av Sheltieflickorna - 26 november 2008 21:20

Onsdag =Träningskväll :-)


Vi är några tappra själar som tränar vidare, trots att det är mörkt, blåsigt och lite ruggigt väder. Det har ju varit frost några dagar och även om jag har gnällt varje gång jag varit ute; Att fy f*n vad kallt det är, så har det haft sina fördelar. En av dom är att det har varit torrt på marken.


När jag gick ut på apellplanen ikväll, blev jag väldigt överraskad av att det var så klafsigt. Jag hade liksom glömt bort hur det är när det är lite fruset i marken, och lite tinat på ytan. Då blir det lerigt! Det blev till att kasta in regnbyxorna i tvättmaskinen samt att skura skorna när jag kom hem.


Totti var helt förvildad idag. Han var PÅ HUGGET i dubbel bemärkelse. Han var väldigt duktig, så jag klagar inte, men när han skulle få sina korvbitar så högg han mig i fingrarna....varje gång.


Vi gick lite fritt följ till att börja med (det brukar vi göra) och han var liksom på... men höll sig ganska bra i position, trots det. En stor förbättring tycker jag. Vi tränade lite på rutan, utan någon target också. Det första skicket gick faktiskt ganske bra, men han ställde sig lite för nära konan, för att jag skulle vara nöjd. Gjorde om några gånger och sista gången var jättebra.


Då slutade jag med det och så fick han springa och hämta bollen några gånger istället. Det skvätte om honom när han kom tillbaka med bollen i hög fart. Han välte en gång också, när han kastade sig efter sitt snöre, som vi har dragkamp med. Själv sprang jag ingenting, för jag ville inte välta i leran.


Vi tränade en del på ordförståelsen för ordet stanna också. Det fungerar ganska bra, även med störningar från de andra som tränade. Tycker nog att det börjar ljusna ganska bra, med det momentet.


Försökte göra honom lite förvirrad också, genom att växla mellan stanna och sitt. Jag vill försäkra mig om att han lyssnar på vad jag säger och inte bara löser sin uppgift genom att tolka situatioen. Ibland blir det fel, men % för lyckande har ökat rejält på sista tiden. Varför har jag inte tränat på stimuluskontrollen tidigare?? Jag har ju läst att det är viktigt och jag brukar säga det till andra... man vad sysslar jag själv med?? Nåja, nu har jag ju skärpt till mig. :-)


Dino tränade lite med Anders, fast vad de gjorde vet jag inte, för det var så mörkt på delen där de var. Sedan åkte Anders iväg till sin lekskola, för att roa sig med de andra pojkarna och en ihålig boll.


Vi var uppe i klubbhuset och fikade efter träningen också, vilket alltid är lika trevligt. Denna gången var det ingen som hade tävlat, så det blev inget uppflyttningsfika. Mina förhoppningar om det har nu börjat blomstra igen, för det är flera som ska tävla i helgen. Förhoppningsvis är det någon eller några som blir uppflyttade och bjuder på fika nästa vecka.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards