Alla inlägg den 13 november 2008

Av Sheltieflickorna - 13 november 2008 09:52

I går var vi på klubben och tränade lite i ösregnet. Insprirationen var väl inte direkt på topp, när det är mörkt och regnar på tvären. Men vi gjorde vårt bästa för att det skulle bli bra träning ändå.


Totti var ju som vanligt obekymrad över att det plaskade i gräset när vi gick på det. Han ville bara mer och mer hela tiden. Efter träningen gick vi upp till klubbhuset för att fika. Åsa bjöd på uppflyttningsfika även denna onsdag. Det förpliktigar att tävla med goda resultat. Tack Åsa för den jättegoda Dajmtårtan. Anders lämnade klubben innan fikat för att åka till sin "lekskola". Han blev lite ledsen när han fick veta att han missat en Dajmtårta med apelsinsmak, vilket är hans favorit.


I dag har det varit fint höstväder. Efter hundarnas kvällspromenad gick jag ut i trädgården med Totti och tränade lite. Det var lite frostigt i gräset och fullmåne, så det var lite ljus även dit lampan inte når.


Vi har tränat på ordförståelsen för ordet stanna en tid nu. På promenaderna har vi lagt ganske mycket tid på att få in en bra reaktion på ordet. Jag har upptäckt att Totti mest sätter ihop stannandet med situationen, och inte så mycket av just det jag säger.


I kväll fungerade ordet stanna helt utmärkt. Det var stor skillnad på hans utförande nu när ordet betyder mer. Visserligen hade jag inte stort avstånd, men heller inga hjälper i form av handtecken mm, och han stannade på ett sätt han aldrig gjort tidigare.


Ställde även upp rutan och lade ut en tasstarget, för att öka motivationen till rutan. Hans roligaste uppgift tror jag är just tasstarget. Han kan hålla på hur länge som helst, om han hade fått bestämma.


När jag sedan satte mig vid datorn, gick hundarna upp i Bia bädden och busade en stund.



 Buspojkarna Totti och Dino.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards