Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Inget spännande alls

Av Sheltieflickorna - 28 oktober 2008 19:01

Till att börja med kan jag berätta att vi hade en jädrans tur med regnet på kursen i söndags. Det regnade så in i h-vete hela dagen fram tills dess att vår kurs började, då blev det uppehåll.


Kom sedan inte och säg att det inte lönar sig att gnälla. :-D  Jag är fullständigt övertygad om att det var tack vare mitt gnäll, som det blev så bra. Att våra kursare sedan var jätteduktiga på kursen höjer nivån ytterligare ett hack.


I går fick Dino (stackaren) komma upp på trimbordet. Borstade och klippte lite här och där. Tog maskinen på öronlapparna och mellan trampdynorna. Inget av det sistnämnda är speciellt populärt men det gick osedvanligt bra. Det är inga bekymmer med att köra maskinen på öronlapparna utan bekymmret brukar komma efteråt, då han skakar så mycket  och länge på huvudet innan han har vant sig. En gång skakade han så mycket så han fick början till blodöra, men inte denna gången, tack och lov. Däremot är han lite killsen under fötterna, så då rycker det i benen.


Nu ser han ganska välvårdad ut, även om det inte blev särkilt snyggt. Mössan tog jag lite kort (som vanligt) eftersom jag gärna vill se ögonen, men sparade lite päls på kroppen, så han har för närvarande lite för litet huvud i förhållande till kroppen. Ja, ja....det växer ut igen. :-D


Funderar på om det ska bli Totti (o)tur idag, eller om jag ska spara det till en annan dag.

 
 
molle

molle

28 oktober 2008 19:23

matte behöver lite hjälp

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Hannah

Hannah

28 oktober 2008 19:41

Vi har haft lagottoplågar dag i dag..

http://takycard.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sheltieflickorna - 3 mars 2021 23:01


I kväll var jag och Anni på klubben och tränade tillsammans med onsdagsgänget. Det var ganska kallt och dimman rullade in över planen. Min planering för kvällen var att träna ingång och att hon ska vilja ha dragkamp med mig på planen bland andra männ...

Av Sheltieflickorna - 2 mars 2021 22:45


Såg när jag loggade in att det är nästan på dagen 7 år sedan jag gjorde inlägg senast. Tanken med att börja blogga igen är att jag tänker mig samla på videoklipp och tankar kring Annis och Loppans lydnadsutbildning. Planen är jag ska bli mer strukt...

Av Sheltieflickorna - 20 februari 2013 09:45

Vi tränar vidare med frivilliga beteenden men också med stimuluskontroll på vissa. Idag tycket jag läggande var bra på kommande i de flesta fall, även om det finns ljud och annat "störigt" i omgivningen. Det jag såg på filmen, var att jag vil lite sn...

Av Sheltieflickorna - 9 februari 2013 16:51

I dag var det näst sista tillfället på vår valpkurs. Lollo var jätteduktig och kunde nosdutta på postit-lapp, fastän vi bara tränat det några gånger hemma i köket.    Hon kunde också springa till musmattan på några meters avstånd och klossträn...

Av Sheltieflickorna - 8 februari 2013 15:58

Det finns en funktion där man kan ladda upp videoklipp här på bloggen, men det verkar vara knepigare än att bara lägga in en länk till Youtube, tror jag. Här tränar jag och Lollo på frivilligt läggande i framförmappen. Det har varit svårt att få...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards