Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Sheltieflickorna - 26 oktober 2008 12:30

Nu har Totti´s mage stannat och han har fått (väldigt) lite mat. Han är väldigt missnöjd med tilldelningen, men jag förmodar att han tycker det är bättre än ingenting. Dino har inte drabbats av dålig mage, så han äter sina portioner som vanligt.


I går var vi på Blå Stjärnan och köpte specialfoder till Totti, som han har fått i väldigt små portioner. Köpte även en ny stor tub med ZooLac, eftersom den förra var slut. Nu SKA det bli ordning på Totti mage, har jag bestämt....om man nu kan bestämma sådant. Men han börjar bli mager och muskelfattig efter att ha stått på svält i flera omgångar den senaste månaden. Det är inte bra, att han "rasar" fysiskt, med tanke på hans tidigare problem. Vi "måste" hålla musklerna och rörligheten i god trim, för att undvika återfall.


Det var Öppet Hus på Blå Stjärnan när vi var där igår och vi tänkte att vi skulle passa på att gå en rundvandring i lokalerna, när vi ändå var där. Hade jag bara vetat att det var så välorganiserat och att det fanns ett flertal veterinärer där som pratade om sin proffesion och vad man kan göra själv hemma i förebyggande, hade jag gjort en annan tidsplanering. Det var även olika uppvisningar bl a i FreeStyle, Agility, Lydnad och Kaninhoppning.


Rundvandringen som vi i sällskap med en barnfamilj gjorde blev en "racervandring" vilket var mitt önskemål. De övriga grupperna som gick runt tog ungefär en timme på sig. Det fanns hudexerter som pratade om allergier, det fanns folk från röntgen som pratade om (tror jag) den nya skiftröntgen-apparaten de har där. Det finns bara 2 i Sverige och den ena finns där.


Kirurg som pratade om den nya metoden med att operera in proteser och titthålskirurgi. Där fanns också folk från Intensvivården som berättade vad de kan göra för våra husdjur, när de är riktigt dåliga. Och mycket annat som jag inte var med på, då vi inte kunde går runt och lyssna på allt, eftersom vi hade brådis.


Ett jättetrevligt arrangemang tyckte jag, som jag ska utnyttja bättre om det blir någon nästa gång.


I dag är näst sista gången på vår agilitykurs och jag tycker redan synd om oss alla, eftersom vi har värsta Ovädret över oss, sedan i går kväll. Stora mängder regn och kraftig blåst. Det kommer att bli halkigt och lerigt på agilityplanen och jag hoppas att ingen ramlar idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards