Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Sheltieflickorna - 8 oktober 2008 09:20

Det var ett tag sedan vi tränade, jag och Totti, så därför kändes det extra roligt att åka till klubben och träffa de andra i vårt träningsgäng. Helt perfekt väder, trevliga människor och hundar och en träningssugen hund. Vad mer kan man begära...? Ja, inte vet jag.


Hur som, så var jag väldigt nöjd med vår träning i kväll. Totti var ordentligt taggad, men höll sig förvånansvärt väl i skinnet trots det. Vi provade (läs, tränade) på rutan, både med och utan target och det fungerade väl,  vilket som. Visserligen är det naturligtvis mycket lättare att gå till rutan om det har legat en target där innan, men inte ens det är en garanti för att det ska fungera, så jag väldigt nöjd med kvällens utförande.


Inkallningen med ställande fungerade bättre än förväntat. När Totti är så laddad, brukar han ha svårt för att få stopp inom en rimlig tid, eller avstånd, beroende på hur man ser på det. Men det gick hyfsat bra idag, redan på första försöket. Visst det finns mycket kvar att förbättra, men utgångsläget är helt ok.


Fria följet var helt ok, lite snea sättande, men väl med i svängar i halter. Fjärren var väl inte helt perfekt, det blev lite kaninstuds vid en förändring från ligg till sitt, men det lugnade sig det också. Vi fick till några riktigt bra innan vi slutade.


Vi lånade en apport av Åsa och Malika och tränade på annans apport och det var inget konstigt med det. Däremot tuggade han förfärligt på Malika´s apport vid avlämnandet och gjorde fula märken i den. Vi fick skämmas när jag lämnade tillbaka den.


Vi tränade även lite på några Rallyövningar, det höll jag på att glömma. Men de övningarna satt osedvanligt bra. Vi har ju inte tränat Rally sedan vi var på tävling i Karlstad i juli månad, så jag är mycket nöjd med det.


Sedan var det dags för en ficka i klubbhuset. Det var så trevligt att sitta och "skvallra en stund och ljuga lite" i största allmänhet, över en kopp kaffe och mazarin. En helt perfekt avslutad kväll, med andra ord.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lydnad


Ovido - Quiz & Flashcards